Sveučilišno Povjerenstvo za praćenje provedbe Bolonjskog procesa predlaže da se dogodine ukinu jesenski ispitni rokovi te da nastava započne već u rujnu.
Kako stoji u dopisu poslanom prošlog mjeseca Rektorskome kolegiju Sveučilišta u Zagrebu, zbog potrebe daljnjeg usklađivanja s Bolonjskim procesom iznimno je važno prilagoditi Sveučilišni kalendar zahtjevima bolonjskih studija.
Izmjenu modela Kalendara Povjerenstvo čak smatra nužnom pretpostavkom daljeg razvoja Bolonjskog procesa jer se postojeći kalendar pojavljuje kao prepreka u bržem razvoju reforme studija.
Prema analizi koju je provelo Povjerenstvo, pokazalo se da je u postojećem Sveučilišnom kalendaru sustav ispitnih rokova, koji predviđa tri ispitna roka, zimski, ljetni i jesenski, i to u trajanju od najmanje četiri tjedna, narušava načelo semestralne organizacije studija te uvodi nesrazmjer između semestara.
Jesenski ispitni rok kao redoviti rok onemogućava fakultetskim administracijama da na valjan i efikasan način pripreme izvedbene planove za sljedeću akademsku godinu, a organizacija razredbenog postupka u srpnju onemogućava učinkovitije uključivanje zagrebačkog Sveučilišta u europski sveučilišni prostor jer se pojavljuje kao limitirajući faktor u prijamu studenata s drugih europskih sveučilišta.
Zbog svega navedenog Povjerenstvo predlaže uvođenje drukčije strukture Kalendara, utemeljene na pojmu nastavne godine, što stvara preduvjete za brži razvoj bolonjskih studija i njihove učinkovitosti.
Fleksibilniji i elastičniji nego dosadašnji, takav model podrazumijeva da se početak zimskog semestra, odnosno nastavne godine, ne uvjetuje početkom akademske godine.
Prema njemu, nastava u zimskom i ljetnom semestru trajala bi 15 tjedana, dok bi zimski i ljetni ispitni rokovi trajali 4 ili 5 tjedana, pri čemu bi sastavnice mogle odlučiti da se u tijeku semestra organiziraju i posebni jednotjedni ispitni rokovi.
Prema modelu koji predlaže Povjerenstvo na čelu s dr. sc. Damirom Markučičem, ukida se jesenski ispitni rok kao redovni ispitni rok.
Sastavnicama se pak omogućuje da nakon završetka ljetnog ispitnog roka organiziraju trimestre, odnosno intenzivnu nastavu na izbornim kolegijima u trajanju od dva do tri tjedna, s jednotjednim ispitnim rokom.
Povjerenstvo je svjesno da uvođenje novog modela zahtjeva temeljitije pripreme, te stoga mogućnost za njegovu implementaciju u cijelosti vide tek 2008./2009. godine, a o tome će na kraju ipak odlučiti Senat.
(A.T.)
Izvor:
Poslovni dnevnik