Promet trgovina svake godine u prosincu poraste za 15% u odnosu na prosinac prethodne godine što je opipljiv dokaz da kupovna moć prosječnog Hrvata iz godine u godinu raste te da su naše potrošačke navike sve sličnije zapadnjačkoj prosinačkoj potrošačkoj groznici.
Hrvatska gospodarska komora (HGK) dala je podatke da prosječna obitelj u Hrvatskoj potrošiti oko 8.000 kuna u predblagdansko vrijeme, a direktorica Sektora trgovine pri HGK-u Milica Rakuša Martulaš ističe da će oni siromašniji potrošiti ipak nešto manje kuna.
"No, s druge strane, oni bogatiji za božićne će darove i za doček Nove godine izdvojiti i nekoliko desetaka tisuća kuna, uključujući i skijanje", objasnila je.
Ovogodišnja procjena HGK potvrđuje procjene sindikalaca da će ovaj prosinac potrošači u trgovinama "ostaviti" od 11 do 12,5 milijardi kuna. Milica Rakuša Martulaš slikovito je predočila da se u prosinačkoj šoping špici, u sekundi provuče i do 25 potrošačkih i kreditnih kartica.
Istraživanja agencije za provjeru javnog mijenja GFK potvrđuju da oko 55% građana, od čega čak 76% žena, smatra kupnju zabavnom, jer svaki veći grad u Hrvatskoj ima po nekoliko domaćih i stranih trgovačkih centara, koji su svojim cijenama i ponudom usmjereni prema određenim slojevima građana, sigurno je da će svatko pronaći trgovački centar prilagođen njegovoj kupovnoj moći i da će potrošiti nešto više nego inače.
A u prosincu se najviše troši upravo na najmlađe odnosno na igračke, jer se kupuju i darovi za blagdane Svete Lucije i Svetog Nikolu.
Poprilično se troši i na slatkiše, šminku i kozmetiku, te hranu. U HGK-u primjećuju i trend rasta prodaje tehnike odnosno mobitela, glazbenih linija, CD-ova i DVD-ova, čemu pridonose i trgovački popusti te razne promotivne akcije u predblagdansko vrijeme.
A takve prigodne akcije, uz ionako prisutnu potrošači groznicu povećavaju promet trgovina u prosjeku od 30 do 50 posto. (A.T.)
Izvor:
Vjesnik