Danas je u poslovnom svijetu sve cjenjeniji timski rad. No, nije dovoljno okupiti nekoliko članova i nadati se uspješnim rezultatima. Naime, tim je skup različitih ličnosti pa su povremeni sukobi gotovo neizbježni. Ipak, neophodno je da se otvoreno rješavaju. Donosimo vam nekoliko savjeta kako poboljšati timski rad.
Sagledajte sliku u cijelosti
Timski duh podrazumijeva stavljanje cilja cijele grupe iznad osobnog cilja. Zaposlenici su često opterećeni poslom pa se usmjeravaju samo na rješavanje trenutnih problema, zanemarujući glavni cilj grupe.
Postavite ciljeve
Članovi tima trebaju postaviti pojedinačne i grupne ciljeve njihovog rada. Potaknite iznošenje ideja.
Izgradite povjerenje
Budite osoba od povjerenja i dostupni. Postavite se ravnopravno prema svim članovima tima.
Saslušajte probleme
Budite otvoreni prema svim novim idejama. I vi predlažite. Pokažite inicijativu, preispitajte sve alternative rješenja i ispitajte moguće negativne posljedice.
Budite strpljivi
Rezultati ne dolaze preko noći. Svaki tim prolazi kroz određene faze prilagođavanja, bilo da svi članovi tek počinju s radom ili, pak, da je u tim došao novi član. Ako se pokaže da i vaš tim ne postiže rezultate kako ste planirali, budite strpljivi. Do potpunog učinka u timu potrebno je proći određeno vrijeme
Pohvalite dobar potez
Uspješno rješenje jednog tima nije rad samo jedne osobe već djelo svih članova u tom timu. Stoga, pohvalite pojedinca kad dođe do ispravnog rješenja.
Pokažite entuzijazam
Pokažite da cijenite projekt na kojem radite. Budite pozitivni i od pomoći kolegama. Ostali članovi u timu znat će to cijeniti, a i rad s vama bit će ugodniji.
Zabavite se
Pokrenite "timski duh". Tijekom zajedničkog rada ostavite vremena i za zajedničko druženje nakon posla. Prijateljski odnosi u radnom okruženju olakšat će vam rad, ali i potaknuti vašu kreativnost. (A.T.)
Izvor:
AskMen