Kako biste se kretali uzlaznom linijom u svojoj karijeri, potrebno Vam je i znanje prodaje. Ako Vam ova izjava izaziva nelagodu, možda je to zato što Vas asocira na iritantno uporne prodavače koji su Vas nekom prilikom opsjedali.
Opustite se, ova kolumna neće se baviti time da predstavi proizvod koji je tako izvrstan i spektakularan da ga jednostavno – morate imati. U ovom slučaju, proizvod ste – Vi! A prodaja je Vaša svakodnevna aktivnost: prodajete kada tražite novo radno mjesto, povišicu ili bolju poziciju unutar radnog tima.
Krenimo od retrospektivnog pogleda na sebe i svoju karijeru: sasvim sigurno postojale su situacije u kojima je ključ uspjeha bio u tome da se dobro "prodate". Jedna od takvih je i razgovor potencijalnih kandidata za posao, zar ne?
Ako ne uspijete ostvariti prodaju sebe kao osobe, kako ćete drugoj strani prezentirati svoje ideje, želje, potrebe ili ambicije? Manjak asertivnosti, povučenost ili jednostavno osjećaj manje vrijednosti, prepreke su koje Vam mogu zasmetati na putu do cilja.
Definirajte "proizvod"
Vjerujete li u sebe? Imate li povjerenja u svoje postupke? Muči li Vas osjećaj manje vrijednosti, možda Vam ove tri ideje mogu pomoći:
Drugima trebate jasno dati do znanja što su prednosti Vas kao proizvoda. Imajte na umu da ljudi u puno slučajeva donose odluku o kupnji proizvoda temeljem njegove vanjštine... Izgledate li onako kako biste najbolje htjeli prezentirati sebe? Da li ste uskladili odjeću sa svrhom upotrebe "proizvoda"?
Prodaji pristupite s entuzijazmom
Sjetite se situacije kada ste zadnji puta bili nezadovoljni pruženom uslugom. Kupujući jučer u jednoj veleprodajnoj trgovini, zamijetile smo kako je prodavačica, koju je kupac u redu zamolio za sitnu uslugu dodavanja artikla koji nije bio u njenom vidnom polju, preokrenula očima – tako da su to svi vidjeli.
Nemojte biti poput osobe koje ste se prisjetili! Pozitivan pristup i entuzijazam mogu se usvojiti, samo trebate malo više raditi na tome. Pokušajte:
Umjesto da ulažete ogroman napor kako biste odglumili predstavu u kojoj postajete nešto što niste, nastojte istaknuti svoju osobnost, svoje dobre strane. Laži na selekcijskom intervjuu, kao i poluistine, nisu dugoga roka.
Govoreći istinu sugovornicima dajete dobru osnovu za povjerenje i poštovanje. Osim toga, i Vaše samopouzdanje tako raste, zar ne? Ako ste ikada u životu došli u priliku da Vam netko ponudi krivotvorinu (koje ste bili svjesni na prvi pogled), prisjetite se kako ste se osjećali. Zašto bi se poslodavac osjećao drugačije ako mu nastojite "prodati priču". I, kao kod male djece koja nespretno pokušavaju prevariti roditelje: sve je već viđeno i odavno prepoznato, a i roditelji su isto činili svojim roditeljima...
U sljedećem članku pročitajte odgovore poslovnih trenerica na vaša pitanja!