Ponekad vam se čini kako dan prekratko traje i ne stižete obaviti sve što ste planirali. Na radnom mjestu također smatrate kako bi vam bilo potrebno još samo nekoliko sati dnevno da završite sve što ste započeli.
Većina zaposlenika stoga radi prekovremeno i očekuje kako će u tom vremenu uspjeti učiniti puno više. Međutim, ukoliko ste iscrpljeni i umorni ne možete napredovati u radu, već vam se nasuprot tome mogu omaknuti i pogreške.
Savjetujemo kako si pravilno organizirati rad i tako uštedjeti na vremenu.
Ne gubite vrijeme na čitanje privatnih e-mailova
Uporabom e-maila komunikacija sa suradnicima i poslovnim partnerima značajno se ubrzala. Isto je i sa komunikacijom s prijateljima i poznanicima. Tijekom radnog vremena pročitamo i napišemo veliki broj e-mail poruka, ali upravo zbog onih privatnih često izgubimo dosta vremena s obzirom da nam mogu poremetiti koncentraciju. Stoga se privatnih porukama pozabavite tek na kraju radnog dana.
Novine čitajte prije ili nakon radnog vremena
Iako je Internet koristan u radu, također može biti jedan od glavnih faktora gubljenja vremena na poslu, a udaljen je samo jedni klikom miša. Možda ste upravo na radiju čuli zanimljivu informaciju i želite ne Internetu pročitati nešto opširnije o tom događaju. Pokušajte se suzdržati, a vježbom trenirajte svoju koncentraciju tako da je ništa ne može poremetiti. Zapamtite kako će vijest o tom događaju biti na Internetu i nakon vašeg radnog vremena, a slijedećeg je dana možda i objavljena u novinama.
Odredite prioritete i delegirajte
Iako svi zadaci na vašem stolu moraju biti obavljeni, vjerojatno ih možete rangirati prema važnosti i rješavati po redu. Istovremeno, znati delegirati osobina je svih uspješnih ljudi. Stoga pažljivo pregledajte vašu listu obaveza te razlučile što prvo morate obaviti, a koji zadaci mogu pričekati te što bi od toga mogli delegirati nekom od suradnika.
Posvetite se poslu u potpunosti
Iako su dobri odnosi sa suradnicima, važni za cjelokupno zadovoljstvo poslom, ponekad je potrebno malo se distancirati kako biste stigli obaviti sve nakupljane zadatke. U onim danima kad ste zatrpani poslovnim obavezama, objasnite kolegama kako ćete se malo povući, a zajedničke razgovore možete voditi tijekom pauze ili nakon posla.
Organizirajte svoj radni prostor
Ukoliko je vaš stol pretrpan nepotrebnim papirima, a datoteke na računalu nelogično posložene ili dokumenti nesortirani, dosta ćete vremena potrošiti tražeći neki dokument. Stoga je važno na kraju radnog dana pospremiti svoje radno mjesto ili ujutro doći ranije na posao i pripremiti sve materijale za posao koji vas toga dana očekuje. Što se pak tiče računala, dokumente i datoteke je uvijek potrebno sortirati prema logičnom redoslijedu kako biste uvijek znali gdje vam se što nalazi.
Radite bilješke
Možda vam se može činiti staromodno, ali nekim ljudima od računala još uvijek draža olovka i papir. Svejedno volite li nove tehnologije ili stare načine vođenja bilješki, svakako je korisno imati ih. Naime ukoliko se u određenom trenutku sjetite nečega što biste trebali obaviti, zabilježite to jer bi do kraja dana mogli zaboraviti. Osim toga, poželjno je na kraju radnog vremena, napraviti bilješke za slijedeći dan kako biste odmah ujutro znali što vas čeka i bolje se organizirali. (V.K.)
Izvor:
CareerBuilder