Dobru prezentaciju ne određuje odličan proizvod ili ideja, već način na koji se nešto predstavlja, a pogotovo kontakt s publikom
Dobri prezenteri poput Appleova Stevea Jobsa prava su rijetkost. Stručnjaci iz engleske kompanije Presentation Business tijekom godina pomogli su tisućama biznismena da postanu odlični prezenteri, bilo da se radi o treningu za prezentaciju pred malim skupinama ili pred tisućama ljudi, i tvrde: svatko od nas posjeduje sposobnosti postati odličan prezenter.
Možda će se nekima učiniti čudnim, ali dobru prezentaciju ne određuje proizvod ili ideja. Od tisuće ljudi koji su se bavili "fenomenom" briljantnog prezentera nijedna osoba nije spomenula vrijednost sadržaja prezentacije. Ni u jednom slučaju publika nije bila zainteresirana za to o čemu prezenter govori, nego za način na koji govori.
Jezgrovito predstavljanje
Ako se nešto predstavi na zanimljiv način, tek tada i sama ideja ili proizvod postaju interesantni. Drugim riječima, prezenteri koji se koncentriraju na sadržaj ispadaju tek prosječno dobri, a takvi su i njihovi rezultati.
Važan dio dobre prezentacije čini kontakt oči u oči sa svakim u publici. To prije svega znači mnogo osobnih obraćanja i često korištenje riječi "ja" i "Vi".
Iznositi činjenice koje se mogu pročitati iz brošura ili na internetu dosadno je i nezanimljivo. Umjesto da publici daje informacije, koje i sami mogu saznati, dobar prezenter potaknut će publiku na akciju pokretanjem konverzacije. Kada prezentacija krene u oba smjera, kada se uspije ostvariti atmosfera razgovora, ne nužno putem prezenterovih pitanja ili onih ih publike, nego kada se ispriča priča iz vlastitog iskustva te na taj način stvori dojam konverzacije, izlaganje postaje mnogo zanimljivije.
Privlačenje pažnje
Ako se želi raditi prezentacija pomoću vizualnih pomagala, neka grafikoni budu napravljeni tako da su ugodni za oko. Ako pola publike u zadnjim redovima ne vidi grafikon dobro, svaki trud bio je uzaludan. Previše teksta na ekranu također odvraća pažnju publike od riječi, dakle sadržaja, pa je mudro napraviti balans između vizualnog i verbalnog.
Čitanje s papira, kartica i sličnih podsjetnika, kao i upotreba projektora, alat je loših prezentera čijim prezentacijama nitko ne želi dva puta prisustvovati. Manje vješti govornici, u želji da što prije otkriju publici vrijednost svojega proizvoda, krenu s nabrajanjem svih njegovih dobrih strana: na tržištu ne postoji ništa slično, zamjenjuje više uređaja, mobilan je, malih dimenzija i slično.
Izbjegavajte poštapalice
Riječi poput: možda, ja mislim, pa znate, uh, hmm i slične poštapalice neke su od fraza i izraza koje bi bilo bolje izbjegavati. Nije ih potrebno u potpunosti izbaciti iz predstavljanja, ali ih je poželjno što manje upotrebljavati jer imaju negativnu konotaciju.
Često upotrebljavane, ostavljaju dojam kako pripovjedač nije dovoljno dobro pripremljen ili da je cijela prezentacija uvježbavana te se sada prezenter ne može sjetiti "gdje je ono stao" i pokušava se sjetiti nastavka teksta. (A.T.)
Izvor:
Poslovni dnevnik