Druga strana se nikada ne zadovoljava samo prvim dojmom, već ga uvijek nastoji učvrstiti
Upamtite, nikada vam se neće pružiti druga prilika da ostavite prvi dojam. Bez obzira jeste li prvi dan na novom radnom mjestu, na razgovoru za posao ili na sastanku s novim klijentom, prvi dojam koji ostavite na sugovornika itekako je važan.
Međutim, stručnjaci ističu da se druga strana ne zadovoljava samo prvim dojmom koji stekne o vama, već ga uvijek nastoji učvrstiti. "Ako, primjerice, na poslodavca ostavite dobar prvi dojam, on će od vas očekivati da se prikažete u najboljem svjetlu. Ako pak ostavite loš ili ravnodušan prvi dojam, kasnije ćete morati dvostruko više 'raditi' kako bi ga ispravili", tumači Corinne Mills, direktorica britanskog udruženja Personal Career Management.
Kako se pripremiti?
"Započnite s vizualizacijom", objašnjava Mills. "Morate izgledati osuvremenjeno i prigodno – ako idete na razgovor za novi posao, pravo je vrijeme da kupite novu odjeću i ošišate se. Ako izgledate 'ažurirano', drugi će vjerovati da su i vaše ideje te način razmišljanja 'ažurirani' – osobe jednostavno stvaraju takve pretpostavke."
No, britanska konzultantica za osobni branding, Louise Mowbray, dodaje da morate biti i psihički opušteni. "Govor tijela nikada ne laže: psihički se pripremite za upoznavanje s nekim i unaprijed odgodite sve obaveze kako ne bi postali nervozni, ako se razgovor oduži", objašnjava Mowbray.
Kako nastupiti?
"Doživite ljude kao da su vaši vršnjaci", preporuča Mills. Nemojte biti previše pokorni ili samouvjereni.
Nick Smallman, osnivač konzultantske tvrtke za prezentacijske i komunikacijske vještine, Working Voices, savjetuje da prema drugoj strani budete otvoreni i iskreni, govorite jasno i 'na razini', postavljate pitanja i slušate – iskrenost je najdraža tema većini ljudi.
Budite jedinstveni. Neuvjerljivo kićenje neće povećati vaše samopouzdanje, a može imati i dalekosežne posljedice. Stoga se nemojte dovoditi u poziciju iz koje ćete se ubuduće uvijek morati dodatno braniti i ponovno dokazivati.
Ako pak razvoj događaja krene u krivom smjeru, odmah se zaustavite i utvrdite što sugovornik misli o vašem dotadašnjem nastupu. Primjerice, ako vas sugovornik prestane pratiti (gleda na drugu stranu, pokazuje nestrpljivost, nervozu), zastanite i zamolite ga za mišljenje o onome što ste mu izgovorili. Ako na razgovoru za posao primijetite da vas ispitivač ne prati, zamolite ga da vam objasni jeste li u čemu pogriješili.
Kako 'zabetonirati' dobar prvi dojam?
"Kada ste jednom ostavili dobar prvi dojam, potrebno ga je i potvrditi", upozorava Smallman. Ako ste svom sugovorniku obećali poslati e-mail s nekim korisnim podacima ili mu priopćiti neku korisnu informaciju, učiniti to u najkraćem mogućem roku. Na taj će način uvidjeti da ste dosljedni i odgovorni. U najgorem slučaju, ako ste ostavili i loš dojam, ovakvo ponašanje može barem djelomično popraviti sliku o vama. (V. K.)
Izvor: The Financial Times