Odgađanje kupovine ili čekanje povoljnije prilike važno je za čak 40 posto građana
Recesija je "ohladila" hrvatske građane od donedavne goleme volje za šopingom. Naime, čak 70 posto njih u kupnju odlazi tek nakon prethodne pomne analize te vrlo oprezno bira samo najpotrebniji asortiman, pokazuje istraživanje koje je GfK proveo na 1000 ispitanika.
Tako i ovo istraživanje potvrđuje da je kriza natjerala građane na promjenu potrošačkih navika, piše Božica Babić u Poslovnom dnevniku.
Najoprezniji na sjeveru i u Slavoniji
Prema rezultatima, tek oko 11 posto ispitanih ni u ovo krizno vrijeme nije promijenilo svoje potrošačke navike te troši kao i ranije. Kriza nije utjecala niti na potrošačke navike oko 13 posto građana koji su istaknuli da nisu mijenjali svoje potrošačke navike, jer si već odavno ne mogu priuštiti mnogo toga, pa je njihova potrošnja svedena na minimum.
Na opreznu kupnju više se odlučuju stanovnici sjeverne Hrvatske i Slavonije (77 posto) te Dalmacije (75 posto), dok su žene (74 posto), kupujući racionalnije, postale štedljivije od muškaraca (65 posto).
Prelazak na robne marke
Čak je 40 posto građana istaknulo da odgađanje kupovine ili čekanje povoljnije prilike ima važnu ulogu u planiranju troškova, a takvih je najviše u Zagrebu i okolici (44 posto), Istri i Primorju (46 posto) te među građanima između 25. i 35. godine starosti.
Također, čak je 30 posto građana istaknulo kako su odlučili prijeći na jeftinije marke ili kupovati robu robnih marki, a takvih je najviše u sjevernoj Hrvatskoj te naseljima s više od 100.000 stanovnika. Istovremeno, takvoj su kupovini više sklone žene i dobna skupina od 35 do 44 godine starosti. (V. K.)
Izvor: Poslovni dnevnik