U sklopu Virtualnih dana karijera i znanja na zagrebačkom Ekonomskom fakultetu održana su predavanja i radionice na kojima su tvrtke izlagači posjetiteljima otkrili na koji način mogu 'osvojiti' njihove menadžere ljudskih potencijala i dobiti posao.
Polaznicima su se uživo predstavile tvrtke Nestle´, Hrvatski Telekom, Lidl, Japan Tobacco International , Metro C&C, Pliva, Vipnet i Kastrapeli, dok su posjetitelji na štandu portala MojPosao i tvrtke SELECTIO imalo priliku dobiti i stručne savjete o tome kako napisati dobar životopis, molbu te kako se pripremiti za intervju.
(za uvećani prikaz klikni na sliku)
Veliki interes posjetitelja izazvao je i Hrvatski Telekom na čijem su štandu kandidati mogli saznati kakve profile kandidata tvrtka traži i na koji način koristi otvorene molbe. Mia Pavičić, Rukovoditeljica radne jedinice za selekciju i zapošljavanje pri HT-u istaknula je da je posjetitelje najviše zanimalo kakve su mogućnosti zapošljavanja kandidata koji nemaju radno iskustvo te koja dodatna znanja, edukacije i certifikati otvaraju put zapošljavanju u HT-u.
"Kako smo saznali u razgovoru s posjetiteljima našeg štanda, najviše njih bi željelo raditi u velikoj, inovativnoj kompaniji. Smatraju da bi u HT-u imali puno mogućnosti za učenje, mentora, priliku za razvoj karijere, ali i mijenjanje karijere. Dojmili su nas se s konkretnim pitanjima koji bi im certifikati ili dodatne edukacije mogli pomoći. Spremni su kontinuirano raditi na sebi i shvaćaju da formalno obrazovanje u svijetu biznisa može zamijeniti konkretna vještina koja je važna za ostvarenje poslovnih rezultata", zaključuje Pavičić i otkriva kako su dobro pripremljeni posjetitelji s konkretnim pitanjima bili itekako zamijećeni te su već i uključeni u selekcijske postupke.
"Zainteresiranost za tvrtku Lidl Hrvatska je velika, tridesetak studenata prisustvovalo je našoj prezentaciji, a na samome štandu posjetilo nas je i mnogo više posjetitelja", istaknula je Voditeljica odjela za zapošljavanje i razvoj kadrova u Lidlu, Klaudia Najcer. "Kandidati su najčešće postavljali pitanja vezano uz studentska zaposlenja i na mogućnost studentskih praksi za odjele poput marketinga, PR-a i razne druge smjerove, ne uključujući računovodstvo i ljudske resurse, prakse koje trenutno i nudimo." Najcer primjećuje da je na sajmovima na kojima Lidl sudjeluje kao poslodavac zainteresiranost za povremene studentske poslove porasla više nego za studentsku praksu.
Veliki interes izazvao je i Nestle´ čija je prezentacija "Kako se zaposliti u Nestle´-u" bila popunjena 'do zadnjeg mjesta'. "Primjećujemo da kandidati doživljavaju tvrtku kroz njene brendove, naglašavaju da ih koriste te im se samim time i kompanija čini interesantnom i poželjnom za rad", primjećuje Suzana Plečko, HR Business Partner za Hrvatsku, BiH i Sloveniju.
Martina Bajs, voditeljica odjela za razvoj zaposlenika Vipneta ističe kako su se najčešća pitanja zainteresiranih posjetitelja odnosila na način predstavljanja pred Vipnetom kao potencijalnim poslodavcem, odnosno što najviše utječe na stvaranje pozitivnog dojma kod poslodavca. "Savjetovali smo ih kako je prilikom prvog kontakta najvažnije pokazati pozitivan stav prema radu i prema poslu za koji se kandidiraju, dok su neke od najpoželjnijih karakteristika Vipnetovih sadašnjih i budućih zaposlenika: spremnost na kontinuirani razvoj, fleksibilnost i snalaženje u dinamičnom radnom okruženju, pomicanje granica u potrazi za novim idejama, neposustajanje pred problemima te aktivno iznalaženje novih i kreativnih rješenja.
Promatrajući brojne mlade posjetitelje sajma primijetili smo kako se među njima javljaju afiniteti prema kompanijama koje nude široke mogućnosti školovanja i razvoja karijere, što im omogućuje da se kontinuirano razvijaju u profesionalnom pogledu."