U Zadru se održava treća HR Days konferencija, najveće okupljanje stručnjaka iz područja ljudskih potencijala u Hrvatskoj.
U organizaciji portala MojPosao i stručnog partnera tvrtke SELECTIO u Zadru se održava treća HR Days konferencija koja okuplja najpoznatije strane i domaće stručnjake iz područja ljudskih resursa. Ovogodišnja konferencija posvećena je suradnji HR-a i drugih važnih odjela u poduzeću kao što su marketing, prodaja, financije i IT.
Dodijeljene nagrade za Najbolju HR praksu 2014.
Na konferenciji su dodijeljena priznanja za Najbolje HR prakse koje su obilježile 2014. godinu.
Prvo mjesto za Najbolju HR praksu u 2014. godini osvojila je BILLA d.o.o. za praksu "B Best – program školovanja (budućih) voditelja prodavaonica".
Drugo mjesto osvojila je tvrtka Coca-Cola HBC Hrvatska d.o.o. za praksu "Fast Foward Program".
Treće mjesto za Najbolju HR praksu u 2014. osvojila je INA industrija nafte d.d. Zagreb za praksu "Junior Freshhh – Natjecanje za učenike srednjih škola".
Izbor za Najbolje HR prakse zamišljen je kao priznanje predanom i planskom radu tvrtki, timova i pojedinaca koji su uspješni u upravljanju ljudskim potencijalima. Portal MojPosao izbor najboljih HR praksi provodi ga već petu godinu zaredom. Ove godine je za izbor Najbolje HR prakse prijavljeno jedanaest projekata od strane deset tvrtki, a stručna komisija odabrala je tri najbolje.
"Zapad krade vrhunske talente"
Konferenciju je uvodnim predavanjem otvorio poduzetnik i investitor Keith Robinson koji je naglasio važnost uloge HR-a uslijed trenda sve veće mobilnosti na tržištu rada na području Europske unije.
„Zapad krade vrhunske talente! S ovih područja u posljednjih je jedanaest mjeseci 60% stručnjaka iz medicine preselilo u Britaniju, Njemačku i druge zapadne zemlje. Ipak, radi novih mogućnosti i jeftinijih troškova života mislim da će kroz sljedećih tri do pet godina mladi stručnjaci sa Zapada dolaziti u istočne zemlje, što će za HR stručnjake s ovih područja predstavljati posebno velik izazov“, predviđa Robinson.
Uslijed ovakvih trendova i selekcija kandidata postat će sve veći izazov, upozorava Meredith Thagi, Izvršna HR menadžerica iz DHL-a.
„Ishod razgovora za posao obično je poznat nakon 30 sekundi, a čak 53% prijava na oglas za posao sadrže netočne informacije“, istaknula je Thagi naglašavajući važnost uključivanja HR-a u selekcijski postupak te iznijela podatak da mladi zaposlenici koji unutar tvrtke prođu edukaciju ostaju lojalni poslodavcu i da angažiranost zaposlenika povećava njihovu produktivnost za 38%.
„Kandidata treba kontaktirati u roku 48 sati, inače će otići nekom drugom. A ako mu se ne javite, ugrožavate svoj brend i proizvod jer kandidat je i potrošač“, upozorio je Robinson sudionike konferencije, koji su se složili da menadžeri ne provode dobro selekcijske postupke i da za regrutiranje koriste previše tehnologija koje otežavaju, umjesto da olakšaju selekciju.
Pomoću tehnologije do kvalitetnije selekcije
„Voljela bih da HR biznisu i prodaji bude na usluzi kada treba pronaći programe i razraditi strategiju pomoću koje ćemo prepoznati ljude u koje treba ulagati. Da bi to bilo moguće najprije treba pronaći alate koji će vam omogućiti da napravite pomake u svakodnevnom radu i automatizirate sve procese koje je moguće automatizirati“, izjavila je Senka Kovačić, Head of ICT sales u Hrvatskom Telekomu.
Jasmina Lukačević, HR consultant u HRPro istaknula je da se razvojem tehnologije povećavaju i zahtjevi HR-a: „Prije petnaest godina bila je važna dobra administracija i pristup sustavu. Danas najčešće nudimo optimizaciju, automatiziaciju i responsive dizajn. Nije bitno koliko smo vremena utrošili u izradu, ako ćete vi na kraju te proizvode moći kvalitetno koristiti.“ Do kvalitetnih rezultata dolazimo zajedničkim snagama, zbog toga je partnerski odnos HR-a i drugih odjela izrazito važan, zaključila je Lukačević.
Montgomery: Svega 40% poslodavaca daje pohvalu izvrsnim zaposlenicima
Govoreći o greškama koje poslodavci rade kada ne koristi potencijal HR-a, Lynne Montgomery, Vice president Cotrugli Business School, istaknula je: "Poslodavci misle da znaju što zaposlenici žele. Misle da je to novac i ponekad su u pravu. Ipak, ljudi koji imaju visok potencijal žele utjecati na tijek događaja, a ne sjediti sa strane. Ta karakteristika posebno se odnosi na 'generaciju Y': ako nemaju uvjete koje žele, oni odlaze." Montgomery je upozorila da ovaj trend čeka i Hrvatsku kad izađe iz recesije.
"Ljudi visokog potencijala ne podbace jer nemaju dobre sposobnosti. Većina ne uspije jer nisu angažirani i njihovi zadaci nisu ono što žele. Možete reći da vas to ne zanima jer ih zapošljavate i dajete im plaću, ali ako nisu angažirani oni ne donose novac što znači da ste i vi na gubitku", zaključila je Montgomery te upozorila da svega 40% poslodavaca svojim izvrsnim zaposlenicima daje pohvalu i priliku za učenje i razvoj, a upravo je to ono što jamči lojalnost zaposlenika.
U nastavku konferencije predavanja su održali i Maja Crnjak, Direktorica ljudskih potencijala Erste banke; Manuela Šola, Osnivačica, vlasnica i direktorica Abrakadabra grupe; Tomislav Grubišić, CEO i Ana Ćuro, HR & Process Manager iz Degordiana; Ivan Bilać, Global Commercial Excellence Academy Lead iz Molson Coors i Elisabeth Burgis, Director of Human Resources iz FMTG - Falkensteiner Michaeler Tourism Group AG.