Tvrtka Span najvažnije vijesti iz organizacije zaposlenicima komunicira na doista poseban način – putem Span TV-a! Svojom originalnošću ovaj projekt, koji uskoro ulazi u svoju četvrtu sezonu, osvojio je treće mjesto u prošlogodišnjem izboru najboljih HR praksi.
Pored interesantnih predavanja istaknutih predavača, okruglih stolova o aktualnim temama te interaktivnih i edukativnih radionica, HR Days konferencija (22. i 23. rujan, Rovinj) će i ove godine ponuditi izbor Najboljih HR praksi!
Priznanje je to inovativnom, predanom i kreativnom radu ljudi koji su izvrsni u upravljanju ljudskim potencijalima i aktivno brinu o zadovoljstvu zaposlenika, koje portal MojPosao dodjeljuje od 2010. godine.
Prijave originalnih praksi koje su obilježile proteklu godinu traju do 26. srpnja, a u međuvremenu se prisjećamo dobitnika iz 2020. godine.
Među prošlogodišnjim tvrtkama laureatima, koje su svojim inovativnim projektima i programima impresionirale naš stručni žiri te publiku konferencije, svoje mjesto je ponosno zauzela tvrtka Span, i to zahvaljujući njihovom projektu 'Span TV'.
Kroz razgovor s direktoricom ljudskih potencijala tvrtke Span Antonijom Kapović, voditeljicom internih komunikacija Ivom Repač te HR specijalistom Anom Visković doznali smo nešto više detalja o samom projektu i utjecaju koji je imao na kompaniju i njene zaposlenike.
Za sam početak, možete li nam ukratko pojasniti o kakvom se projektu radilo?
Span TV je naš primarni kanal za internu komunikaciju. Kroz mjesečnu dinamiku putem njega komuniciramo najvažnije vijesti iz naše organizacije - bilo da je riječ o strateškim novitetima, organizacijskim promjenama ili pak vijestima vezanima uz naše poslovanje. Primarni cilj prilikom pokretanja ovog projekta bio nam je doprinijeti povećanju razumijevanja rada Uprave, povećanju angažiranosti, pripadnosti i odanosti zaposlenika kompaniji kroz intenzivniju internu komunikaciju.
Naime, kako to obično biva, fokus na ubrzani rast kompanije, počeo je uzimati danak i kod zaposlenika se osjetio manjak informacija o poslovanju i ciljevima kompanije, čime se počela smanjivati i privrženost zaposlenika. S druge strane, zbog širenja na nova tržišta trebali smo pronaći odgovarajući kanal za prenošenje kulture i vrijednosti kompanije na zaposlenike iz drugih zemalja. Uz sve to, željeli smo iskoristiti resurse i tehnologije koje već imamo unutar kompanije kako bi kroz video, kao svima privlačan oblik interne komunikacije, prenosili svim zaposlenicima ključne poruke.
Ono što nas veseli jest da su ovaj vid komunikacije naši zaposlenici jako dobro primili pa tako s ponosom možemo reći da Span TV ulazi u svoju četvrtu sezonu emitiranja s prosječnom godišnjom gledanošću od 60%.
Pokretanje interne televizije zasigurno je zahtijevalo angažman velikog broja ljudi. Koje je sve predradnje bilo nužno odraditi kako bi projekt zaživio?
Sama ideja o pokretanju video kanala za internu komunikaciju došla je nekako spontano jer smo već tada imali svoju malu internu video produkciju.
Ipak i za naše kolege koji su profesionalci u svom poslu ovaj projekt bio je svojevrsni izazov jer trebalo je osmisliti aktualne i kvalitetne sadržaje koji će zainteresirati zaposlenike, kao i platformu za emitiranje koja je dostupna svima i zatvorena unutar organizacije. Na samom početku proveli smo istraživanje među kolegama kako bismo doznali koji sadržaji bi ih zanimali. To nam je bio temelj za kreiranje sadržajne sheme s formatima. Neki od njih prisutni su svaki mjesec, neki se izmjenjuju, a neke ubacujemo samo onda kada za to postoji potreba. Kako mjesečna emisija trajanja do 30 minuta podrazumijeva angažman kolega iz različitih odjela, dobra koordinacija presudna je za uspjeh. Kada govorimo o „core“ timu Span TV-a njega sačinjavaju kolege iz Internih komunikacija (unutar kojih se nalazi video produkcija), HR-a i ureda Uprave.
Kakav sadržaj stvarate i na koji način ste na sudjelovanje 'udobrovoljili' introverte za koje znamo da baš i ne vole nastupe pred kamerama?
Naš moto je od početka bio raditi video sadržaj koji bismo i mi rado gledali i tako smo postupno stvorili svojevrsni Span TV jezik koji je svima „kliknuo“. Koliko god privlačan, video je medij koji sve vidi pa nije uvijek svakome jednako ugodno stati pred našu kameru i izgledati potpuno opušteno. No kako smo radnije naglasili, Span TV je višegodišnji projekt i sada kada gledamo retrospektivno – da, nije bilo lako na počecima „razbijati led“. Puno je tu bilo uloženog truda, kava i pripreme kako bi ohrabrili naše zaposlenike da daju najbolje od sebe. Danas, tri godine nakon tih skromnih početaka sretni smo što Spanovci bez problema staju pred kameru, sami predlažu teme i zapravo zajedno s nama žive Span TV. Što se samog sadržaja tiče, on je kreiran na način da svaki mjesec pokrije najvažnije informacije koje želimo prenijeti našim zaposlenicima. Sadržaj formalnijeg tipa izmjenjujemo sa sadržajima ležernijeg tipa i tako dobivamo cjelinu koja je zanimljiva za gledati. Svaka emisija spoj je 6 različitih video cjelina, a formati koji se trenutno izmjenjuju su: Spanov Aktualac, Support report, Flash News, Meet the team, Meet my role, Span stories, Starter Pack, Me & IT, Security minute, HR report.
Osim ovih formata, par puta godišnje pripremimo i poseban format – blooperse sa snimanja koji su se pokazali kao jako popularni među zaposlenicima. Osim što se svi dobro nasmijemo, kroz to se dodatno zaposlenicima približe i kolege i samo snimanje koje je zapravo vrlo zabavno i vidi se kako se svima mogu desiti greške, pa i onim najboljima.
Jednom prilikom ste izjavili kako je 'okidač' za pokretanje projekta bila želja za uspostavljanjem kvalitetnije interne komunikacije što je trebalo rezultirati rastom zadovoljstva vaših zaposlenika. Jeste li ostvarili taj naum?
Pokretanju Span TV-a prethodilo je istraživanje Radne klime gdje su nam zaposlenici dali do znanja da im fali sustavna komunikacija o novostima iz kompanije, s naglaskom na komunikaciju Uprave prema zaposlenicima. Tri godine nakon pokretanja ovog projekta jako su nas razveselili rezultati zadnjeg istraživanja Radne klime gdje je jedan od najvećih skokova u zadovoljstvu (preko 10%) bio upravo onaj internom komunikacijom. Video je moćan alat koji autentično prenosi informaciju i emociju – a to je nešto što današnji zaposlenici žele – znati, vidjeti, doživjeti. Mi u Spanu ne radimo na istim lokacijama, neki su i u drugim državama, na drugim kontinentima, sve je više zaposlenika i timova, i u tom kontekstu video nas spaja kroz Span TV.
Ovaj se oblik interne komunikacije pokazao i kao krucijalna prednosti za vrijeme lockdown-a. Naime u tom periodu je Span TV iz jednog zabavnog mozaik formata transformiran u tjedne live evente upravo iz razloga jer smo uvidjeli da je u tom trenutku posebno važno jasno i pravovremeno informirati, a ponekad čak i umiriti zaposlenike nekom dobrom viješću. Stoga su na Span TV live eventima gostovali članovi našeg kriznog tima, Uprave i managementa, čak i vanjski stručnjaci za mentalno zdravlje. Tijekom tih live evanata zaposlenici su, gdje god se nalazili, mogli u realnom vremenu kroz QA opciju postaviti sva pitanja koja ih muče i odmah dobiti odgovor primjerice od CEO-a direktno iz njegove dnevne sobe. To je svakako zaposlenicima ulilo jedan osjećaj sigurnosti i pokazalo koliko je tvrtka zapravo otporna i prilagodljiva u nepredvidivoj novoj situaciji. Najviše razine zadovoljstva zaposlenika Span TV-om bilježimo upravo tijekom tog perioda.
Osim što ste njime unaprijedili internu komunikaciju, ovim projektom ste dobili još jedan koristan alat za privlačenje novih, kvalitetnih zaposlenika, zar ne?
Iz naših iskustava s intervjua, sve češće kandidati postavljaju pitanja kako smo riješili pitanje interne komunikacije, kako osiguravamo protok informacija i transparentnost rada Uprave. Ljudima postaje sve bitnije razumjeti sustav u kojem rade i u kojem smjeru kompanija želi ići. Tu potencijalnim zaposlenicima kažemo malo više o našoj internoj televiziji, formatima, live eventima, pristupačnoj Upravi, distribuciji informacija. Njihov feedback je uvijek bio jako pozitivan, bili su ugodno iznenađeni koliko je Span TV razrađen i koliku vrijednost ima za zaposlenike. Vjerujemo da je to mnogim kandidatima bio dodatni plus za Span koji ih je pogurao da odaberu baš nas kao svog budućeg poslodavca. Osim toga uvijek nas raduje i kada nam novi zaposlenici daju svoj feedback na Span TV. Oni su ti koji gotovo uvijek gledaju i upravo se ovaj projekt pokazalo kao sjajan alat za njihov onboarding, odnosno da upoznaju firmu van svog tima ili odjela i da se lakše povežu s ljudima.
Span TV je projekt koji ide dalje, imate li već u planu neke nove interesantne sadržaje koje ćete ponuditi vašoj vjernoj publici?
Span TV je ongoing projekt koji ovu jesen ulazi u svoju četvrtu sezonu. Zadnju sezonu obilježila je i pandemija i live eventi koje smo pokrenuli i koji su nam se pokazali kao iznimno korisni i popularni kada je određena tema jako istaknuta i obuhvaća cijelu kompaniju. Plan je i u budućnosti raditi kombinaciju klasičnog Span TVa i live evenata kako bi se dodatno podigla dinamika i kako bi se više angažiralo zaposlenike.
Na kraju svake sezone, našim zaposlenicima šaljemo feedback anketu kako bi dobili povratnu informaciju što se njima sviđa, što bi promijenili a što bi uveli. Slušajući njihove želje i ono što smo mi uvidjeli, svako ljeto radimo mali „face lifting“ Span TV formata. I u tome također možda leži sjeme uspjeha ovog projekta – jer da bi napredovao moraš stalno stremiti boljem, slušati svoju publiku i biti kritičan prema onome što radiš.
Iz Span TVa je nastao kao nadogradnja i novi Spanov projekt koji sada nije više samo interno orijentiran, – Spanoptic, podcast u kojem IT stručnjaci raspravljaju o tehnološkim temama.
Vaš originalni HR projekt prijavite do 26. srpnja i konkurirajte za nagradu Najbolje HR prakse 2020.!