Kada slijedeći put mlađi zaposlenik, na upit o izvršenju zadatka kaže Uskoro sam gotov, njegovom nadređenom bilo bi preporučljivo provjeriti koliko istine ima u tome. Isto pravilo vrijedilo bi i u situaciji kada zaposlenik javi kako ne može doći na posao jer je bolestan ili kasni zbog gužve u prometu.
Prema istraživanju website-a Youngsamsung.com, koje je provedeno na 1.000 zaposlenika, najčešće laži koje mladi zaposlenici upućuju svojim nadređenima tiču se količine obavljenog posla.
Oko 48% zaposlenika reklo je kako su se često znali "puno pričati, a malo djelovati". Primjerice nekoliko su puta svojim nadređenima znali reći kako sve ide po planu te im je potrebno samo nekoliko završnih poteza kako bi završili sa zadatkom, a zapravo zaostaju za planom. Primjeri nekih od ovakvih izjava su: Uskoro je gotovo, Baš završavam s tim ili Naravno odmah ću prionuti tome.
Rezultati istraživanja pokazuju kako čak i kad mlađi zaposlenik u znak pozdrava kaže Dobro jutro, to u biti ne misli ozbiljno. Svaki peti ispitanik priznao je kako kad pozdrave suradnike na taj način, zapravo ne misle kako je njihovo jutro zaista dobro.
Isprike kao, Iskrsla mi je hitna situacija kod kuće ili Bio sam bolestan, nalaze se na drugom mjestu sa 15% glasova, a slijede ih izmišljene entuzijastične izjave poput Dat ću sve najbolje od sebe ili Prepustite sve meni sa 10% glasova.
Na četvrtom mjestu neistina, koje je priznalo 9% ispitanika, nalaze se različita dodvoravanja tipa, Izvrstan/na si ili Danas izgledaš sjajno.
Rezultati istraživanja tako na određeni način sigeriraju starijim zaposlenicima kako svoje mlađe kolege ne bi baš uvijek trebali shvaćati suviše iskreno.
Samsung Electronics je sponzor website-a koji je proveo istraživanje, a održavaju ga mladi zaposlenici, kojima služi kao svojevrsni forum.
(V.K.)
Izvor:
The Korea Times