Prvi dan na novom poslu. Vjerojatno i jedini kada ćete na posao putovati uzbuđeni zbog pomisli na ulazak u novi ured. Jedinstvena prilika da se veselite i osjećate radost zbog mogućnosti koje vam nudi novi posao i zbog novootkrivene svrhe u životu. Sat vremena kasnije, dok ćete još uvijek čekati na recepciji (jer ne možete ući bez propusnice!), znojeći se u svojem novom odijelu, sav glamur prvog dana na novom poslu mogao bi početi blijedjeti.
Zaboravite na vesele osmjehe na intervjuu za posao i sjajne slike sretnih i zdravih zaposlenika u brošurama tvrtke, jer, kada se radi o novim zaposlenicima, u vašoj tvrtki iz snova možda i nije baš sve onako kako se prikazuje.
Vjerojatno vam neće biti utjeha, ali takav ravnodušan stav prema novim zaposlenicima je zastrašujuće uobičajen. Novi zaposlenici dolaze u urede u kojima nitko ne zna da su trebali taj dan trebali doći, dobivaju prljave radne stolove s gomilama smeća koje su ispod njih ostavili prijašnji zaposlenici, računala koja ne rade, telefone bez broja, te e-mailove koji još nisu aktivirani. I zaboravite na prijavljivanje, ili, ne daj bože, neki pravi posao. Nakon što provedete šest sati vrteći prstima i trudeći se izgledati zauzeto, uopće ne iznenađuje da ćete poželjeti vratiti se na svoj stari posao.
Jest, novi su poslovi strava. Ipak, ne moraju to biti. Izražavanje dobrodošlice novim zaposlenicima može biti vrlo jednostavno ako se poslodavci pridržavaju isprobane i dokazane formule koja uključuje cijeli tim. Paket dobrodošlice, koji uključuje prijateljske informacije o kolegama i korisne informacije kao što su, na primjer, liste pristojnih mjesta za objed, novim zaposlenicima pomažu da se osjećaju dobrodošlima, kao i zaobilaženje noćne more pamćenja imena svih kolega koja prati novi posao. Jednostavne stvari kao što su plan zgrade, ili informacije o sportskim timovima i aktivnostima u tvrtki, također mogu novom zaposleniku odaslati pozitivne poruke o kompaniji.
Naravno, postoji i ono što se naziva pretjerivanje. "Bacanje" vodiča kroz tvrtku sa 1.000 stranica na "nevine" nove zaposlenike, baš i nije najbolji način za izražavanje dobrodošlice. Orijentacijski video spotovi, dugački govori o tvrtkinoj politici poslovanja, te tone dosadnog pisanog materijala (pogotovo ako su začinjeni poslovnim govorom), također bi trebali ostati zauvijek zaključani u ormaru u nekom zabačenom dijelu skladišta tvrtke.
No, jedan način izražavanja dobrodošlice koji nikada ne može promašiti je zajednički ručak. Daleko od ureda, ljudi tako mogu čavrljati bez da ih ometaju radni zadaci, te će se novi zaposlenik, nakon takvog poslom neopterećenog ruča, zasigurno osjećati prihvaćeno.
(T.B.)
Izvor:
The Guardian