Odlazak zaposlenika američke kompanije svake godine stoji 25 milijardi dolara, a svaku američku kompaniju godišnje u prosjeku napusti 12% zaposlenika. Za svaku tvrtku tako i najmanji pomak ka zadržavanju zaposlenika može značiti znatnu uštedu. Trošak gubitka i nadomještanja zaposlenika iznosi oko plaću i pol starog zaposlenika.
Na primjer, ako tvrtka izgubi zaposlenika čija plaća i svi ostali dodaci iznose oko 100.000 dolara, gubitak i nadomještanje tog zaposlenika tvrtku će tako stajati 150.000 dolara. Svi troškovi se ne mogu izračunati no mogu se raspodijeliti na troškove otkaza, troškove obavljanja posla zaposlenika koji je otišao, troškove zamjene starog zaposlenika novim i troškove obuke.
Troškovi odlaska uključuju vrijeme koje je bilo potrebno za obuku tog zaposlenika, gubitak vještina koje je sa sobom donio u tvrtku, a možda čak i gubitak klijenata s kojima je surađivao. A ako je taj zaposlenik bio menadžer ili voditelj, može doći do pada morala u timu, što će se negativno odraziti na produktivnost.
Također, dok tvrtka ne pronađe novog zaposlenika, njegov posao mora obavljati netko drugi. Ako tvrtka "na klupi" i ima zaposlenika koji to mogu učiniti, doći će do gubitka produktivnosti na njihovim poslovima zbog dupliranja obveza. Tu su onda i troškovi prekovremenog rada, a i vrijeme koje tvrtka mora potrošiti kako bi pronašla novog zaposlenika.
Trošak nadomještanja zaposlenika uključuje svaki trošak povezan s regrutiranjem i zapošljavanjem, te vrijeme koje je potrebno da se ti postupci obave. Vrijeme koje je potrebno administraciji tvrtke samo da obavijesti kandidate koji nisu prošli na natječaju iznosi između 30 i 100 sati, a trošak razvrstavanja životopisa i molbi iznosi oko 5.5 dolara po životopisu. Nakon što novi zaposlenik dođe u tvrtku trebat će računalo, e-mail, telefon, posjetnice itd. Nemjerljivo vrijeme se troši samo na intervjuiranje kandidata.
Trošak je i vrijeme koje je potrebno da novi zaposlenik uhoda u posao i postane 100% produktivan, a tu je i trošak obuke novog zaposlenika u vještinama koje su mu potrebne za obavljanje novog posla.
Kao što je vidljivo trošak odlaska i nadomještanja zaposlenika je golem, te se sve mjere usmjerene zadržavanju zaposlenika isplate. 50% zaposlenika odlazi zbog nezadovoljstva menadžmentom, te se tu otvara prostor za poboljšanje. Također, angažiranje dobre tvrtke za regrutaciju zaposlenika može biti gotovo nemjerljivo vrijedno sredstvo u nadomještanju starog zaposlenika.
(T.B.)
Izvor:
Gbj.com