Ako je vjerovati najnovijem američkom istraživanju, čak 61% američkih zaposlenika potroši gotovo sat vremena dnevno koristeći resurse tvrtke u privatne svrhe, dok samo neznatno manji broj njih, 42%, surfa Internetom 30-ak minuta.
Istraživanje je provela anketarska tvrtka Harris Interactive, za kompaniju The Marlin Company na uzorku od 751 zaposlenika starijih od 18 godina, nasumice izabranih.
Istraživanje je pokazalo da 27% mlađih zaposlenika, u dobi od 18 do 34 godine, koristi resurse(većinom tehnologiju tvrtke) u privatne svrhe za razliku od 17% njihovih starijih kolega (iznad 50 godina) koji to ne rade. Dok gotovo četvrtina zaposlenika srednje dobi, od 35 do 49 godina, koriste resurse tvrtke u privatne svrhe gotovo sat vremena dnevno.
Anketa je također pokazala kako zaposlenici manjih tvrtki, tek jedan na 100 zaposlenika, koristi resurse tvrtke u privatne svrhe. Čak 34% zaposlenika kojima opis posla nalaže pristup Internetu, kupuju kućanske potrepštine za vrijeme radnog vremena.
Da zaposlenici koriste resurse tvrtke u privatne svrhe u Hrvatskoj pokazala je i anketa provedena na MojPosao. Istraživanje je pokazalo da zaposlenici često koriste resurse tvrtke u privatne svrhe, pritom se najčešće koriste telefonom i automobilom.
U istraživanju je sudjelovao 101 ispitanik, njih 43% kazalo je da u većini slučajeva koriste automobil zato jer im je na raspolaganju kao službeno vozilo tvrtke, dok telefon, osim za poslovne, koriste i za osobne pozive.
Manji broj ispitanika, njih 22%, naveli su da resurse tvrtke koriste tek rijetko, ovisno o situacijama. Nasuprot njima, 35% ispitanika, izjavilo je da se za privatne svrhe ne koriste resursima tvrtke u kojoj rade.
(A.T.)
Izvor:
PR Web
MojPosao