Koristite li pet ključnih sistema upravljanja?
Vječno pitanje svakog menadžera je zašto podređeni ne rade ono što bi trebali raditi... Dok dio odgovornosti za to svakako pripada poimanju odgovornog rada svakog pojedinog zaposlenika, i sami njihovi nadređeni trebaju preuzeti svoj dio krivnje.Vaši podređeni žele biti uspješni na poslu. Žele da se njihov dobar rad prizna. Još nismo srele nikoga tko se ujutro budi s pomisli i željom da bude neuspješan na poslu, ali smo razgovarale s jako puno ljudi koji ne osjećaju da je njihov rad dovoljno zapažen i priznat.
Mnogi razlozi neuspjeha zaposlenih leže u padu sistema upravljanja zaposlenicima. Konzultant i pisac knjige "Why Employees Don't Do What They're Supposed to Do and What to Do About It", Ferdinand Fournies, kaže da je jedan od razloga to što zaposleni ne znaju što bi trebali napraviti.
Znakovi koji ukazuju na opisani problem mogu biti: nepravovremeno izvršavanje zadataka, odugovlačenje projekata, greške i propusti tijekom provedbe, fokusiranje na nevažne stvari i gubljenje vremena na nebitne poslove, nezadovoljavajući rezultati, nevoljno traženje pomoći od nadređenog i nepravovremeno davanje povratnih informacija.
Prepoznajete li pojavu ovih simptoma, evo kako možete pokušati biti učinkovit menadžer i primijeniti iskušane sisteme. Predstavljamo vam ukratko pet najvažnijih:
Postavljanje ciljeva i uključivanje zaposlenih:
Nastojte postaviti ostvarive i realne ciljeve za područje svoje nadležnosti, odjel ili službu. Preuzmite na sebe ciljeve čije ispunjavanje je određeno na nivou tvrtke i informirajte svoje podređene o njima. Ako je moguće, uključite ih u postavljanje ciljeva – na taj način će se povećati njihova odgovornost i uloga u postizanju rezultata.
Uključite sve unutar odjela u definiranje načina postizanja zadanih ciljeva, pomozite im u određivanju što treba biti mjerljivo i na koji način, kako bi mogli pratiti napredak na putu do cilja.
Delegiranje:
Delegirajte projekte, dijelove zadataka i poslove koji su hitni, ali nisu bitni (pogledajte naš tekst "Matrica hitno/bitno"). Pružite pomoć podređenima u izradi plana rada s datumima i vremenskim slijedom. Razgovarajte o tome kako vi zamišljate krajnji rezultat rada, jasno navedite kakve izvještaje očekujete i u kojim vremenskim razmacima.
Uspostavite kriterije uspješnosti:
Redovito organizirajte sastanke u unaprijed dogovoreno vrijeme kako biste zajedno sa svojim zaposlenicima prošli postignuto i sagledali eventualne prepreke koje su se u međuvremenu pojavile.
Plan realizacije i povratno informiranje:
Zajedno s djelatnicima napravite osnovni plan realizacije, za svakog pojedinačno redovito održavajte grupne sastanke (najmanje kvartalno) i razgovarajte o napretku, preprekama i postavljanju eventualnih novih, dodatnih ciljeva. Održavajte redovite tjedne sastanke s vama izravno podređenim voditeljima i pratite razvoj događaja.
Treninzi, edukacije i razvoj:
Trening također ima ulogu u tome da vaši radnici znaju što trebaju činiti, potrebna su im znanja i vještine kako bi što bolje obavili svoj posao. Držite se obećanja i planiranih edukacija koje ste za svakog pojedinačno napravili u svom godišnjem planu. Mogućnost napretka i razvoja je ključna u motivaciji zaposlenih, stoga prije izrade plana provjerite i koje su njihove želje i potrebe!
Priznanje i nagrade:
Priznanje za dobro obavljen posao najjači je oblik davanja povratne informacije zaposlenima. Trenutno "hvala" zaista znači puno... ali i daje podršku naporu radnika i podržava način rada kakvog želite promovirati i drugima. Primijenite razrađeni sistem materijalnog i nematerijalnog nagrađivanja. Pružite pravovremeno priznanje, potaknite razvoj i nagradite postizanje ciljeva.
Vaši radnici vjerojatno nisu površni, nebrižni ili nedovoljno motivirani. Možda im jednostavno nije jasno što se od njih očekuje. Preuzmite odgovornost kao menadžer i naučite kako uspješno pokrenuti svoj tim!
Poslovni treneri mogu za vas izraditi osobni trening usvajanja potrebnih menadžerskih vještina, sasvim prilagođenih vama i tvrtki u kojoj radite.
U sljedećem članku pročitajte: Umjetnost pregovaranja: Win-win situacija - kako do fer kompromisa?