Sezona zimskog "velikog odmora" počela je spajanjem radnih dana s blagdanima, još u tjednu prije Božića. Novogodišnji tjedan također je dobra prilika za malo odmora, a sezona skijanja se također približava.
I djeca su na praznicima, zar ne? Pravo vrijeme za malo odmora, ljetna varijanta je bila tako davno. No kako zaista napraviti psihički odmak od posla i uistinu se odmoriti i opustiti? Dobrim planiranjem i pripremom, naravno!
Ako prilikom odlaska na godišnji odmor predajete posao nadređenome, nije li ovo dobra prilika da pokažete koliko zaista radite? No, ako posao predajete ljudima kojima ste Vi nadređeni, iskoristite to za kvalitetno delegiranje malo većih poslovnih zalogaja zaposlenicima koji pokazuju potencijal.
I u jednom i u drugom slučaju obratite pažnju na to da Vaši kupci, klijenti i poslovni partneri ne smiju osjetiti Vaš odlazak u smislu zastoja u svakodnevnom radu. Vrlo često se govori da u vrijeme odmora nema nikoga tko je u stanju donijeti bilo kakvu odluku – unaprijed se pripremite za takve situacije.
Ostaviti posao na poslu i Vama može predstavljati problem o kojem je lakše govoriti nego nešto poduzeti. No, postoji nekoliko koraka pripreme koji Vam mogu pomoći:
Planirajte unaprijed
Planiranje je najbolji sigurnosni sistem za moguće probleme koji se mogu pojaviti dok ste na godišnjem. Napravite popis predmeta koji su u tijeku, s jasnim naznakama u kojoj su fazi, kontaktima osoba koje su uključene u posao i mogućim dodatnim aktivnostima. Ostavite prostor u istom popisu za unos svega što je bilo učinjeno dok Vas nije bilo, ali i za TO DO listu koja će Vas dočekati nakon povratka. Jasno, podrazumijeva se da će osoba koja Vas mijenja i raditi po toj listi, kako Vas ne bi dočekao kaos.
Očistite svoj radni stol
Nitko se ne voli vratiti s odmora za prenatrpani radni stol. Uvijek su užasavajuće stresni trenutci kada nas na stolu dočekaju gomile neotvorene pošte, dopisa i ugovora nabacanih na poveliku hrpicu. Ako svoj radni stol očistite i sve složite, manje je vjerovatno da će ga Vaše kolege doživjeti kao zgodno mjesto za odlaganje svih papira i registratora s kojima inače ne znaju kamo bi.
Delegirajte
Pogledajte naš tekst "Matrica hitno/bitno". Sve poslove koji imaju primjesu hitnoga, riješite prije odlaska na odmor. Osobi koja Vas mijenja prenesite sve relevantne informacije, najbolje u pismenom obliku, jasno i detaljno. Ovime izbjegavate i učestale telefonske pozive za minorna objašnjenja.
Obavijestite
Kontaktirajte poslovne partnere i obavijestite ih o svojoj odsutnosti. Napravite automatski odgovor na elektroničkoj pošti i navedite imena i telefone osoba koje Vas mijenjaju. Ponekad je korisno i napisati datum svog povratka na radno mjesto s jednim radnim danom pomaka: ovo će Vam pružiti priliku da u miru proučite sve što se događalo i pripremite za ponovnu navalu poziva i elektroničke pošte.
Ostavite sredstva za rad na radnom mjestu
Nastojte ostaviti laptop, radne materijale, knjige projekata ili ugovore na poslu. Znamo, ponekad zvuči nemoguće, ali na što Vam se onda svodi odmor? Gledanje elektroničke pošte? Beskrajno telefoniranje i uzvraćanje poziva za vrijeme obiteljskog doručka? Potreban Vam je i psihički odmak od radne rutine, ne dodatni stres na odmoru. Ako Vas zaista kolege moraju zvati, odredite točno vrijeme tijekom dana u koje ćete primati pozive – i pridržavajte ga se! Vjerujte nam, niste ništa manje bitni na svom radnom mjestu ako Vam mobitel ne zvoni za vrijeme dana odmora!
Ako Vam tijekom odsustva iz ureda padnu na pamet neke nove ideje vezane uz posao, brzo ih zapišite kako ne bi zaboravili, ali i da se možete opet posvetiti sebi. Naravno, nemojte uopće s obitelji planirati odlazak ako ste u radnoj grupi zaduženoj za projekt koji ima vremensko ograničenje i gdje bi Vaše odsustvo ugrozilo rad tima. Samo ćete se dovesti u situaciju u kojoj nešto morate žrtvovati a to će vrlo vjerojatno, biti upravo Vaš odmor.
Prijedlog da obavijestite svoje poslovne partnere da se vraćate jedan dan kasnije od prvog radnog dana isprobano je koristan: moći ćete se prilagoditi na uobičajenu razinu stresa na radnom mjestu, pregledati sve što Vas je dočekalo, odrediti prioritete i izdvojiti hitne i bitne stvari iz gomilice koja je pred Vama.
U sljedećem članku pročitajte odgovore poslovnih trenerica na vaša pitanja!