Čak 53% ureda hrvatskih poslovnih ljudi krase biljke, 35% umjetničke slike, a neznatnih 7% umjetničke skulpture, pokazuje anketa časopisa Poslovni savjetnik i konzultantske tvrtke Proago sa ciljem otkrivanja sklonosti poslovnih ljudi prema umjetnosti.
Iako većina poslovnih ljudi u Hrvatskoj ne posjeduje umjetninu u svom uredu, njih 54% izjasnilo se da povremeno posjećuje izložbe, 25% je navelo kako su posjeti galerijama i izložbama redovita stavka u njihovom planeru, dok ih 21% nikada ne posjećuje izložbe.
Jedno od zanimljivijih pitanja postavljenih ispitanicima svakako je ono za čija se djela najviše odlučuju pri kupnji umjetnina.
Najveći dio, njih čak 62% odlučuje se za slike hrvatskih autora, 2% ispitanika kupuje djela njemačkih modernista, a isti postotak odlučuje se za ruske suvremene umjetnike. Oko 23% pokazuje naklonost ostalim umjetnicima, dok ih 11% uopće ne bi kupilo sliku.
Na škakljivo pitanje o iznosu novca koji bi izdvojili za neku umjetninu, hrvatski poslovni ljudi davali su iskrene odgovore, osim njih 16% koji su izrazili želju da taj podatak ostane tajna.
Nadalje, rezultati ankete pokazuju da je 50% poslovnih ljudi za neko umjetničko djelo spremno izdvojiti do 3.000 kuna, a samo 1% njih za umjetnine bi plaćalo i više od 100.000 kuna.
Za umjetninu od 3 do 5.000 kuna izdvojilo bi njih 15%, od 5 do 10.000 čak 11% ispitanih, dok će za 10 do 20.000 kuna platiti umjetnine 5% ispitanih. Od 20 do 100.000 kuna izdvojeno je 2% sudionika.
Istodobno, poslovne ljude se ispitivalo kupuju li elektroničke igračke za odrasle (gadgete), koje su im najbolje te na koji način gadgeti utječu na kvalitetu njihovog života i na posao kojeg rade.
Na pitanje "Znate li što su gadgeti?", 62% ispitanika je odgovorila da zna, a njih 38% je navelo "ne zna". Za najskuplji gadget, više od 5.000 kuna, izdvojilo je čak 17% ispitanika, a najviše njih je potrošilo od 1.000 do 5.000 kuna.
Na pitanje koliko su platili najskuplji gadget, 13% sudionika nije željelo odgovoriti, dok je manje od 1.000 kuna izdvojilo njih 22 posto.
I dok 38% poslovnih žena radije kupuje fancy gadgete koji dobro izgledaju, ali nisu tehnološki napredniji, 57% poslovnih muškaraca se odlučuju za informatičke gadgete tehnološki naprednije od prosjeka.
Na pitanje na koji način gadgeti utječu na kvalitetu života i na posao koji rade, ispitanici su kazali kako im život i posao čine ugodnijim. (A.T.)
Izvor:
Poslovni dnevnik