Većina građana bi višak novaca potrošila na uređenje stana ili kuće, kupnju ili zamjenu automobila ili motora te na kupnju nove odjeće i obuće.
Rezultati su to istraživanja koje je proveo GfK, a kojim se istražilo što bi građani učinili da na raspolaganju imaju nešto više novca. U toj situaciji većina (64%) bi takav "višak" uložila u uređenje stana/kuće, kupnju ili zamjenu automobila, ili motora (44%) te kupnju nove odjeće i obuće (39%).
Osim toga, 38% građana priuštilo bi si putovanje na odmor najkraće 5 dana, 36% bi kupovalo kućanske aparate, a 31% bi višak novaca potrošio na pokriće redovitih troškova u kućanstvu.
Samo 13% građana izjavilo je da bi višak novca potrošili na knjige i časopise, a tek bi ih 11% otišlo u kazalište ili kino.
Uređivanje stambenog prostora posebno je izraženo u Dalmaciji i Istri s Primorjem (oko 69%), među ženama (67%) i dobnoj skupini osoba od 35 do 64 godine (od 70 do 74%).
Dalmatinci također prednjače u želji za kupnjom novog automobila (58%), a isto želi i dobna skupina ispitanik do 34 godine starosti (od 62% do 68%) te kućanstva s prosječnim mjesečnim prihodima od 6.000 kuna naviše.
Pokriće tekućih troškova glavna je preokupacija prvenstveno kućanstava u Sjevernoj Hrvatskoj (45%), među osobama s najnižom školskom spremom (65%) i u kućanstvima s mjesečnim primanjima do 2.000 kuna (57%).
Veću potrebu za knjigama i časopisima pokazali su ispitanici iz Zagreba s okolicom te iz Sjeverne Hrvatske (16%), žene (16%), osobe starije od 65 godina (20%) te visokoobrazovani (23%).
Slično tome, u kazalište i na koncerte žele više ići građani Zagreba s okolicom (18%), žene (14%), mladi od 15 do 24 godine (21%) i visokoobrazovani (18%). (V.K.)
Izvor:
GfK