Kako osigurati dobrovoljnu i pozitivnu podršku
Uvjeravanje je sveprisutno: marketinške akcije tvrtki nastoje nas uvjeriti da je upravo njihov proizvod ono što nam treba, političke stranke uvjeravaju nas da je baš njihov program ono što nam treba za opće dobro, nadređeni na radnom mjestu od nas očekuju da ih pratimo u uvjerenjima, uvjeravamo i svoje partnere ali i djecu...
Kao da svi nastoje namjernim i osmišljenim pokušajima utjecati na naše stavove, vrijednosti, emocije, vjerovanja te na kraju i ponašanja.
Ako ste pozvani na razgovor o poslu, trebat će Vam i malo umijeća uvjeravanja da ste upravo Vi prava osoba za taj posao, dok Vam na radnom mjestu može koristiti bilo u internim kontaktima unutar tvrtke ili u dodiru s kupcima/dobavljačima.
Umijeće uvjeravanja obuhvaća dobru kombinaciju Vaših snaga u komunikaciji, prezentaciji, međuljuskim odnosima i asertivnosti. Umjetnost u uvjeravanju je znati ljudima postaviti prava pitanja, nauka je u tome da znate saslušati odgovore, analizirati ih i procijeniti, a praksa se sastoji u primjeni rješenja do kojih na ovaj način dođete. I što je najvažnije: možete naučiti biti uvjerljiviji!
Prepoznajte potrebe drugih
Što motivira Vas možda ne motivira ljude oko Vas – zato je važno pažljivo i aktivno slušati i postavljati prava pitanja koja pokazuju da ste zaista zainteresirani. Nije poanta u tome da impresionirate ljude oko sebe, već u tome da nastojite stvoriti osjećaj povezanosti i povjerenja u kontaktu. Ako previše govorite, manje slušate što Vam se govori, a ako slušate što Vam se govori pruža Vam se mogućnost postavljanja pravih pitanja.
Ljudi su uvijek spremniji pružiti Vam ruku ako osjete priznanje, razumijevanje i poštovanje – možda će na kraju pristati sudjelovati s Vama u projektu kojeg do tada nisu podržavali ako osjete uvjerenje da su donijeli dobru i ispravnu odluku.
Manipulacija ne vodi daleko: ako i ostvarite željeno, navodeći uključene mimo njihove volje, nikada nećete imati podršku i snagu koja dolazi iz uvjerenja. Metode prisile, bullyinga i ucjene jednostavno dugoročno ne donose uspjeh: takvo negativno iskustvo pamtimo poput slonova, zar ne?
Svjesni sebe kako bi utjecali na druge
Svi posjedujemo neke osnovne vještine komunikacije, vodstva ili predstavljanja sebe – trebate znati kakav dojam ostavljate na druge ljude. Komunikacija je uvijek dvosmjerna ulica u kojoj možete utjecati na to kako Vas druga strana doživljava, prilagoditi ili promijeniti svoj stil u trenutku kada postanete svjesni kakav efekt postižete.
Kada ste svjesni svojih mogućnosti onda ste u stanju to prenijeti i drugim ljudima. Asertivnost je važna, ali i izgradnja međusobnog pozitivnog odnosa, "veze" koja se temelji na povjerenju i razumijevanju. Uspostava pozitivnog odnosa upravo i ne znači da se morate slagati u svemu s drugim ljudima, već da i jedna i druga strana razumiju pojedinačna stajališta.
Uvjerite ili budite uvjereni
Uvijek imate izbor: ili ćete Vi uvjeriti druge, ili će drugi ljudi uvjeriti Vas! Svaka naša dnevna aktivnost uključuje i kompleksni proces uvjeravanja, utjecaja i nagovora. Imate li djecu – tinejdžere, vjerovatno jako dobro razmijete koliko energije morate ponekada uložiti u "prijateljsko uvjeravanje"...
Naravno da podložnost uvjeravanju ovisi o položaju, moći ali i vjerodostojnosti, uz mali dodatak i – pristojnosti. Cilj jest stvoriti win-win situaciju, jer samo uz povezanost s zajedničkim ciljem i prihvaćanje istoga možete osigurati podršku koja je dobrovoljna i pozitivna.
Citirat ćemo Winstona Churchilla: " Prije nego što možete inspirirati emocijom, Vi morate biti preplavljeni njome. Prije nego što možete pokrenuti tuđe suze, Vaše moraju poteći. Kako biste uvjerili, morate i sami vjerovati."
U sljedećem članku pročitajte odgovore poslovnih trenerica na vaša pitanja!