Motivirajućim pjesmama neke kompanije jačaju timski duh, a himne se naručuju od profesionalnih skladatelja
Mnogi Japanci i Korejci ne mogu započeti radni dan bez tvrtkine himne koju pjevaju zajedno s kolegicama i kolegama. Posljednjih godina i u nekoliko velikih čeških kompanija pojavile su se takve pjesme, koje su u Europi i dalje prije izuzetak nego pravilo.
S obzirom da se Česi smatraju vrlo muzikalnim narodom, nije ni čudo kako su i neke tamošnje kompanije skladanje himni iskoristile za jačanje zajedništva i lojalnosti zaposlenika.
Običaj na Istoku i Zapadu
Prvi je u Češkoj s pjevanjem korporativnih himni započeo ČEZ, nacionalni i regionalni energetski div. Ta je kompanija prije točno tri godine u novosagrađenoj areni Sazka (Lutrija) gdje se slavio Dan tvrtke, proglasila "državu u državi" koju njezini pripadnici zovu skraćeno ČEZ-ka, skraćeno od Česke energeticke zavody. Tada je rukovodstvo tvrtke na čelu s predsjednikom Uprave promotivno otpjevalo himnu "Sila skupine".
Zaposleni u ČEZ-u bili su iznenađeni, a javnosti je tada objašnjeno da tako nešto nisu izmislili oni, nego taj običaj postoji godinama u uspješnim kompanijama ne samo na Dalekom Istoku već i u SAD-u, gdje se na taj način jača osjećaj pripadnosti tvrtki kao motivacijski čimbenik.
Razvijanje korporativne kulture
S obzirom na nastale kontroverze oko skladanja i otkupa himne, ČEZ je od takvog poduhvata na kraju odustao što ne znači da se među zaposlenicima više ne jača osjećaj pripadnosti. Međutim, idejom su bili zaraženi mnogi drugi pa je tako zrakoplovna kompanija ČSA angažirala pjesnika koji u svojim stihovima poetizira o izlasku kompanije iz dugova i o učinku novih letjelica.
Predsjednica SSSH, Ana Knežević ističe da u Hrvatskoj prema njenim saznanjima ne postoji japanska praksa pjevanja himne poduzeća, iako ona ne bi bila naodmet jer bi se konačno trebala početi razvijati korporativna kultura u sklopu koje će se obilježavati dani tvrtke i druženja zaposlenika, pa makar i uz pjevanje himni. (V.K.)
Izvor:
Poslovni dnevnik