Učinkovitost vs. Sposobnost
Smatrate li da ste na radnom mjestu učinkovito sposobni, sposobno učinkoviti ili samo sposobni, za razliku od učinkoviti?
Kada ste usmjereni na brzo rješavanje poslovnih zadataka, vjerovatno morate donositi odluke odlučno i trenutno. Rapidno se krećete kroz dnevne zadatke, križajući popis obveza na svojoj "to-do" listi...Izgledate produktivno jer Vas okružuje oblak aktivnosti, ozračje užurbanosti i izgled vrlo vrlo zaposlene osobe...
Pitanje koje postavljamo je: Radite li prave stvari u pravo vrijeme? Da li ste učinkoviti ili samo aktivni?
Ključ Vaše sposobnosti nalazi se u tome da radite stvari koje dovode do rezultata u području Vaše odgovornosti. Vaša učinkovitost sastoji se u tome da posao obavljate na način koji konzumira upravo potrebnu količinu Vaše energije i svih uključenih resursa.
Razmislite o učinkovitosti automobila: učinkovito vozilo napravit će više prijeđenih kilometara uz manje potrošenog goriva. Bilo koje malo gradsko vozilo s potrošnjom od 7 litara po kilometru gradske vožnje nazvali biste jako učinkovitim, zar ne? No, spremate li se na dug godišnji odmor i želite li istim malim gradskim vozilom povući prikolicu s brodom, motorima ili kamp kućicu – taj isti automobil više nije učinkovit.U specifičnoj situaciji učinkovitost opisanog vozila svodi se na nulu. I Vaša učinkovitost razlikuje se u specifičnim situacijama!
Vaša učinkovitost na radu u odnosu je na sisteme koje ste već sami uspostavili, upravo one koji Vam pomažu da radite na aktivno uspješan način. Neke karakteristike mogu biti:
Što je to što me može učiniti učinkovitim?
Koliko puta ste nešto vrlo čvrsto odlučili napraviti u jednoj godini pa onda odustali od zadanog cilja? U užurbanoj i hektičnoj svakodnevnici možda nam je jedan od najvećih izazova odvojiti vrijeme za osobni rast i razvoj, usavršavanje nekih svojih snaga ili rad na određenim slabostima.
Postoji mnoštvo pristupa osobnoj učinkovitosti, i razlikuju se od autora do autora. No, recimo da ih možemo svesti na neke elemente koji se nalaze u svima:
Pisale smo u prethodnim tekstovima i o pravu na pogrešku, upravljanju promjenama, odgađanju i raznim drugim aspektima koji Vam mogu pomoći da budete učinkovitiji – no važno je i da ste sami svjesni načina na koji radite kako biste mogli rasporediti svoje dnevne količine radnih obveza prema svojim osobnim ciklusima i radnim procesima.
Poznavanje vlastitog stila rada pomoći će Vam u iskorištavanju pravih trenutaka, osobnih reakcija i raspoložena kako biste bili što učinkovitiji!
Poslovne trenerice organiziraju trening "Umijeće pregovaranja" koji će se održati 15. svibnja ove godine, a 20. Svibnja trening "Osobna učinkovitost". Više informacija o treningu i načinu sudjelovanja potražite na www.misliona.hr