Što je to, u stvari?
Sredinom devedesetih godina prošlog stoljeća i rastom ekonomije na američkom trižištu, došlo je do strelovitog razvoja tržišta knjiga o menadžmentu, gurua koji su govorili o vodstvu i coachingu.
Do tada je coaching menadžera bio poprilično tiha aktivnost, često u kontektstu organizacijskih promjena i poslovnog savjetovanja.
Tek krajem devedesetih poslovni ljudi počeli su sami tražiti usluge coachinga: konzultanti i poslovni savjetnici brzo su se prilagodili tržištu i počeli raditi kao coachevi kako bi zadovoljili potrebe tržišta. U isto vrijeme, tvrtke su počele kreirati programe liderstva koji su sadržavali i executive coaching.
Poslovni ljudi spoznali su da executive coaching, snažno djelujući na osobnoj razini, također doprinosi promjenama na puno široj, organizacijskoj razini.
U posljednjih deset godina došlo je do strelovitog porasta tržišta coachinga, porasta koji se osjeća i u Hrvatskoj. Zahtjevi i ritam poslovnog života su sve teži za ljude na vodećim pozicijama u tvrtkama, sve veća brzina poslovanja ne ostavlja dovoljno vremena za promišljanje, razmatranje napretka ili odmak kako bi se procijenile ili promijenile odluke. Poslovi postaju globalni, virtualni i međuovisni.
Upravo coaching pruža oazu u kojoj direktori mogu kalibrirati strategiju, procijeniti sebe i svoju učinkovitost s objektivnom, trećom stranom. To može biti i način na koji ćete dobiti iskrene povratne informacije, pomoć na poslovnom putu i osobni razvoj koji je potreban za dane koji dolaze.
Što je executive coaching?
Executive coaching područje je koje se još uvijek intenzivno razvija. Možemo reći da obvezno uključuje osobu na izvršnoj poziciji unutar tvrtke, njegovog/njezinog coacha i tvrtku u organizacijskom smislu (koja je naručioc i plaća uslugu). To su ključni dionici procesa i upravo prema njima executive coaching razlikuje se od nekih drugih oblika coachinga, u kojima se radi na 1:1 osnovi.
Nastavno, executive coaching je individualizirani proces razvoja izvršnih kadrova, usmjeren povećanju njihovih sposobnosti ostvarivanja dugoročnih i kratkoročnih organizacijskih ciljeva. Provodi se putem interakcije 1:1, utemeljene na međusobnom povjerenju i poštovanju. Tvrtka, osoba i coach rade partnerski kako bi se ostvario maksimalan učinak.
Partnerski odnos u executive coachingu je win-win pristup u kojem sve uključene strane planiraju proces zajedno, otvoreno komuniciraju i surađuju kako bi se ostvarili ciljevi koje je tvrtka postavila.
Temelji se na dogovorenim vremenskim okvirima, ali i specifičnim ciljevima i načinima davanja povratnih informacija. Fokus partnerskog odnosa je na snagama osobe uključene u coaching i razvoju ključnih kompetencija potrebnih za postizanje strateških poslovnih ciljeva.
Executive coaching planira se i provodi s usmjerenjem na specifične i poželjne rezultate procesa. Osoba, coach i tvrtka počinju proces na način da definiraju krajnje ciljeve procesa. Nakon toga, potrebno je dogovoriti specifične rezultate za svaki cilj.
Ključni dionici executive coachinga zatim mogu potpisati coaching plan koji specificira očekivane rokove za izvršenje svakog od ciljeva, uključivo izvještavanje i povratne informacije. Aktivnosti samog coachinga usmjeravaju se prema postizanju dogovorenih ciljeva – i za osobu, i za tvrtku.
Možda ćete se upitati: "A povjerljivost? Kako se može imati povjerljiv odnos s coachem ako ga je angažirala i plaća ga moja tvrtka?"
Za uspješan proces executive coachinga, osoba s kojom se radi mora biti u mogućnosti otvoriti se i podijeliti informacije s coachem, bez straha da će iste biti proslijeđene bez odobrenja.
Upravo zato što je svaka coaching situacija drugačija, mi inzistiramo na potpisivanju izjave o tajnosti podataka prije samog početka rada. Izjava specificira koje informacije se mogu a koje ne mogu dijeliti, u kojim okolnostima, s kim i i na koji način.
Iako je executive coach obvezan podnijeti izvještaj na kraju procesa coachinga, uvijek je dobro unaprijed dogovoriti elemente koji su prihvatljivi svim partnerima u procesu. Kvaliteta coaching odnosa upravo je ključni element uspjeha procesa.
Coach stvara siguran okoliš u kojem se osoba može osjećati dovoljno ugodno kako bi bila spremna učiti i napredovati. Coach pruža potporu i daje aktivnosti koje pomažu osobi uključenoj u proces da dosegne unaprijed postavljene i dogovorene ciljeve.
Želite li saznati više, slobodno nam se javite!
Poslovne trenerice organiziraju trening "Osobna učinkovitost", koji će se održati 16. lipnja ove godine, 18. lipnja "Umijeće pregovaranja", a 20. lipnja "Sedam metoda rješavanja problema". Više informacija o treningu i načinu sudjelovanja potražite na www.misliona.hr
U sljedećem članku pročitajte odgovore poslovnih trenerica na vaša pitanja!