Korištenjem proizvoda i usluga zaposlenici postaju ambasadori kompanije jer klijentima daju informacije na temelju vlastitog iskustva
Nakon šest godina rada, Lisa je poželjela estetsku korekciju svojih grudi i odlučila iskoristiti pogodnost koju imaju svi zaposlenici. Prema njenim riječima, uštedjela je znatan dio novca i jako je zadovoljna rezultatom. "Iskreno, ne znam što sam do sada čekala", zaključila je.
Lisa je zaposlenica kompanije koje je jedan od najvećih britanskih pružatelja usluga estetske kirurgije i poput mnogih poslodavaca, svojim zaposlenicima nudi mogućnost besplatne konzumacije ili popusta na njihove proizvode u usluge. Razne pogodnosti do sada je iskoristilo 75 posto zaposlenika, a 25 posto ih se odlučilo na estetske zahvate.
Informacije iz prve ruke
Čelnici kompanije izjavili su da ovakve pogodnosti ne jačaju samo angažman zaposlenika, već ih čine i ambasadorima kompanije, zbog čega i poslodavac mora biti potpuno iskren prema zaposleniku. Ako se klijent poželi podvrgnuti nekom estetskom operativnom zahvatu, netko od zaposlenika može mu iz prve ruke ispričati svoja iskustva i tako pridobiti njegovo povjerenje.
U multinacionalnim kompanijama, pogodnosti za zaposlenike mogu biti još raznolikije. Tako primjerice u kompaniji Virgin zaposlenici imaju popuste na sve proizvode i usluge kompanije. Međutim, najveći popust dobivaju u dijelu grupe u kojem rade, poput Virgin Atlantica ili Virgin Trainsa.
U nekim slučajevima zaposlenici mogu dobiti i popuste od dobavljača koji rade za kompaniju, pa tako mogu kupovati primjerice računala po sniženim cijenama.
Zaštita zaposlenika
Međutim, stariji konzultant u konzultantskoj tvrtki Watson Wyatt, Paul Brown ističe da popusti na proizvode i usluge poslodavca mogu biti itekako poticajni, ali i zbunjujući.
Naime, osim što u nekim slučajevima zaposlenici mogu ostvariti popust samo pod određenim uvjetima, veliki broj njih je nakon kupnje nekog proizvoda ustanovio da su ga platiti skuplje nego u nekom drugom dućanu.
Kako bi zadržali zadovoljstvo zaposlenika, neke kompanije imaju određen uvjete pod kojim će pristati ispuniti želju zaposlenika.
Tako primjerice u Lisinoj kompaniji neće pristati izvršiti estetsku operaciju nad zaposlenikom, ako ustvrde da ima nerealne zahtjeve ili očekivanja.
Kako bi se zaštitili od osoba koje su željne "ogrebati se" za bogate povlastice, neke su kompanije uvele ograničenja prema kojima zaposlenik ostvaruje pravo na njih tek nakon određenog vremena, a najčešće godine dana.
Kontroverzne pogodnosti
Brown upozorava da kompanije imaju veliku odgovornost prilikom određivanja povlastica za zaposlenike.
Primjerice ne bi bilo etički nuditi zaposlenicima mogućnost konzumacije nekih nepouzdanih preparata u medicinskoj industriji, a krivo se može protumačiti i ako tvornica cigareta nudi svojim zaposlenicima proizvode po nižoj cijeni. Pohvalnije bi bilo, veli on, da ih potiču na zdrav život i prestanak pušenja.
Oni pak koji ne žele prestati, u ovom slučaju prvenstveno Britanci, mogu se zaposliti u tvrtki Dignity, najvećem britanskom pružatelju pogrebnih usluga.
"Ovisi o situaciji, ali ako umre netko od djelatnika ili članova njihove obitelji, oni imaju pravo na određene popuste", ističe Richard Portman voditelj sektora usluga i tajnik tvrtke Dignity. (V.K.)
Izvor:
Financial Times