Tvrtka za ovo tisućljeće i generacije koje dolaze
Tijekom devedesetih godina prošlog stoljeća (!!) coaching je, gledajući na globalnoj razini, postao "vruće" područje osobnog, profesionalnog i poslovnog razvoja pojedinaca i tvrtki.
Treninzi i konzultantski rad ipak imaju svoja ograničenja jer funkcioniraju po principu "tako bi to trebalo biti", uzimajući za polaznu osnovu da osoba koja daje savjete ili instrukcije zna unaprijed pravi odgovor (ili ga je sposobna pravovremeno iznaći).
U današnjem svijetu kompleksne strukture većine tvrtki i okruženja koje se neprestano i brzo mijenja, ekonomije bazirane na znanju, sve navedeno postaje neprihvatljivo.
Coaching, koji ne naređuje, ne nudi gotova rješenja i univerzalna pravila, pristup je i rješenje koje daje gotovo neočekivane rezultate. Upravo zato jer nudi inspiraciju, postavlja "prava" pitanja, parafrazira, sluša, potiče na razmišljanje i preispitivanje.
Što bi onda bila coaching organizacija? Najjednostavnije rečeno, tvrtka koja kreira radno okruženje u kojemu se aktivno podržavaju i omogućuju ponašanja i akcije koje dovode do konstantnog učenja, razmjene znanja, coachinga unutar tvrtke i osobnog razvoja usmjerenog stvaranju lidera.
Varate se ako ste možda pomislili da ovakve tvrtke ne postoje u Hrvatskoj. Nama je poznata jedna, tvrtka koja ima interne coacheve i vrlo usmjereno i organizirano provodi coaching na svim razinama upravljanja, naročito prilikom akvizicija i promjena unutar kompanije.
Da li su uspješni? U svojoj grani poslovanja, definitivno lideri na tržištu regije. Vjerujemo da će ih biti i više...
Koje su prednosti ovakve tvrtke? Organizacija koja uči fokusiranja je na menadžment znanja. Coaching organizacija ide dalje, manje razmišlja o tome što treba postići a više se usmjerava na pitanje kako to postići.
Njen cilj je osloboditi unutarnje snage pojedinaca – kreativne, emocionalne, poduzetničke, kako bi se zaposlenici pretvorili u neumorne inovatore, uspješne timske radnike i samostalne i učinkovite djelatnike.
Coaching donosi humanost na radnome mjestu. Efektivan coaching na radnom mjestu daje dodatnu snagu za nove napore, ispunjenost zbog osobnih postignuća i, jednostavno rečeno, zadovoljstvo vlastitim radom – što je prava motivacija i na osobnoj i na korporativnoj razini.
Kakva je, dakle, korporativna kultura coaching organizacije?
Kultura u kojoj rast tvrtke podrazumijeva i paralelne aktivnosti na osobnom rastu, razvoju i učenju ljudi koji su zaposlenici tvrtke. Stalni razvoj kadrova, pružanje povratnih informacija, dijalog i poticanje individualnog doprinosa zaista bi trebale biti niti vodilje svakog poslovnog procesa, od pružanja usluga korisnicima do strateškog planiranja.
Koje su prednosti coaching organizacije?
Možda ćete reći, u redu, no koja korist, financijski gledano? Istraživanje koje je provela tvrtka Manchester Inc., na primjer, uključilo je ispitivanje 100 izvršnih direktora.
Rezultat ukazuje da je kombinacija coachinga usmjerenog promjenama i coachinga usmjerenog rastu pojedinaca rezultirala u prosječnom ROI 5,7 puta većem od inicijalne investicije u coaching, uz mnoštvo specifičnih poboljšanja u radu pojedinaca i cjelovito poboljšanom radu tvrtki kao cjelina (izvor: Manchester Inc.). U istom istraživanju izražene su i slijedeće prednosti coachinga:
I mnoga druga istraživanja podržavaju ove rezultate, a još jedan podatak možda Vam može najbolje približiti prednosti coachinga: 2001. godine tvrtka Xerox Corp.
izradila je nekoliko studija o coachingu. Utvrdili su da je u odsustvu primjene coachinga nakon obavljenih treninga radnika, izostalo 87 posto promjene u vještinama koje su bile obuhvaćene treningom. Retencija bez coachinga, dakle, je samo 13 posto!
Za kraj, citat iz jednog američkog poslovnog magazina:
"Executive coaching nije za slabiće. Namijenjen je ljudima koji cijene nepristrane povratne informacije. Svi coachevi imaju jedno zajedničko obilježje: orjentirani su rezultatima."