Širenje informacija, organizacija vodstva i grupno povezivanje po uzoru na životinje, mogu doprinijeti učinkovitosti timova
Jesu li ljudi pametniji od životinja? Naravno, ali kada govorimo o radnoj učinkovitosti, životinje bi nam mogle biti uzor.
Prema američkom stručnjaku Kenu Thompsonu koji se bavi proučavanjem timskog rada u životinjskim zajednicama, životinje koje se prirodno organiziraju u grupe u velikoj nas mjeri mogu poučiti timskom radu.
Primjerice, mravi pomoću feromona prenose poruku o opasnosti. Pčele kružnim letom upozoravaju ostatak roja na mjesto na kojem se nalaze zalihe hrane.
Širenje informacija
Thompson smatra da bi ljudi također mogli profitirati ukoliko bi se informacije širile većim grupama.
Iako se većina komunikacije u modernom poslovanju odvija putem e-maila, on ističe da bi komunikacija putem oglasnih ploča ili biltena bila puno učinkovitija, jer bi na taj način veći broj osoba mogao sudjelovati u rješavanju poslovnog problema.
Kada guske lete u "V formaciji", one mijenjaju pozicije pa se i rotiraju na vodećoj poziciji. Osim što na taj način grupa čuva energiju, Thompson ističe da se to događa i zato jer jedna guska ne može zapamtiti cijeli put letenja. Kolektivno vodstvo uobičajena je pojava u životinjskom svijetu, dok je među ljudima često prava rijetkost.
Prednosti kolektivnog vodstva
U kontekstu poslovanja, organizacije s kolektivnim vodstvom uglavnom imaju veću inicijativu, kompaktnije su i agilnije od onih koje vodi isključivo jedna osoba, ističe Thompson.
Crvi imaju mozak sa otprilike 302 neurona, dok ih ljudski mozak ima i više od 100 bilijuna. No, crvima više nije ni potrebno, jer svaki neuron ima nebrojeno mnogo poveznica, koje međusobno razmjenjuju podatke kako bi crvi uspješno riješili problem.
U radnom okruženju, najučinkovitiji će biti onaj tim koji ima mnogo poveznica tj. čiji su članovi "mentalno povezani" – karakterom, načinom razmišljanja, ...
U slučaju da se susretnu s izazovom, takav tim može postaviti dobre temelje za pronalazak rješenja, a u procesu rada brzo se prilagoditi novoj strategiji, ako iznenada prime neočekivane informacije. (V.K.)
Izvor:
WIRED