I što to čini dobar coaching
Kada razgovaramo o coachingu, vrlo često čujemo pitanje "Kako odabrati coacha?", uz povezana pitanja o stručnosti, znanju ili pristupu coacha. Pokušat ćemo Vam približiti način na koji odgovaramo na ovo pitanje.
Primijetile smo i da često moramo vrlo detaljno objasniti sam proces coachinga, samo iz razloga što su klijenti navikli na korištenje usluga savjetnika i preuzimanje "gotovih rješenja" – jednostavno su nepovjerljivi prema postavki da je coach samo moderator u procesu koji je u njihovom vlasništvu. Važna je i svrha za koju angažirate coacha, zato ponovo podsjećamo: unutar poduzeća executive coach se angažira kako bi, na primjer:
Sada, kada smo načelno definirali čemu coach može poslužiti u tvrtkama, pogledajmo kako dobar coach radi, iako odgovori na početno pitanje mogu umnogome ovisiti o coachu, klijentu, poduzeću, cilju, coaching situaciji i mnogim drugim faktorima. Za početak, evo nekih osnova.
Neke definicije se mogu razlikovati, od coacha do coacha – ovisno o pristupu, vrsti eventualnog certifikata, užem području rada ili jednostavno, životnoj filozofiji samog coacha, no neka jedno bude jasno: coaching je odnos, ne tehnika.
Bit coachinga je u povjerenju, integritetu i iskrenosti, ne u zadanim smjerovima kretanja i gotovim rješenjima. Coaching se bavi klijentovim potrebama i željama, ne o "prijenosu" znanja coach-klijent.
Coaching je kreativno istraživanje mogućnosti, ne strukturiranje klijenta prema predodređenim sistemima i shemama.
Coaching je fina, nijansirana komunikacija, ne prazan formular ili "deset savjeta kako...". Poanta coachinga je u kreiranju vizije, ne u brzom sređivanju problema. Srž je u osobnoj evoluciji i ekspanziji, ne samo preživljavanju dan za danom...Coaching je još i puno više, onoliko koliko se usudite zaželjeti.
Recimo i to da se principi prema kojima coachevi rade mogu, manje ili više, razlikovati. No, evo nekih, vrlo tipičnih, za koje držimo da čine dobar coaching:
Osim principa, coachevi rado govore i o ključnim kompetencijama koje dobar coach jednostavno mora imati, no o tome drugi put.
Mi volimo reći da coach i klijent jednostavno moraju "kliknuti", ostvariti sinergiju. Sinergija u coachingu daje puno bolje rezultate, na puno lakši način.
Uz osobno slaganje, držimo da je važno da executive coach prepoznaje i shvaća organizacijsku kulturu tvrtke klijenta, kako bi se uistinu ostvario efektivna sprega coacha i klijenta.
A za sva dodatna pitanja, slobodno se obratite svojim coachevima...