Deranju, ogovaranju i razgovoru o higijenskim problemima nije mjesto na poslu
Glasno pričanje, podrugljivo smijanje, smijanje na telefon i tračanje najviše iritiraju suradnike u radnoj okolini, pokazalo je međunarodno istraživanje australske tvrtke Servcorp.
Prema rezultatima istraživanja, ogovaranje drugih i podrugljivo podsmjehivanje drugim kolegama najviše iritira zaposlenike u SAD-u. Značajna većina ispitanika istaknula je da im osobe s kojima duže vrijeme rade postaju bliskije, ali istovremeno prema njima razvijaju neki oblik antipatije.
Kulturološke razlike
Istraživanje je također pokazalo da Amerikanci predvode listu najuvredljivijih zaposlenika, ali i onih koji imaju najviše pritužbi na ponašanje njihovih suradnika.
Među rezultatima istraživanja posebno su zanimljive kulturološke razlike. Tako je na primjer više od 20 posto kineskih zaposlenika istaknulo kako je veoma nekulturno svoga nadređenog nazvati imenom, dok u Velikoj Britaniji i SAD-u niti jedan ispitanik nije naveo to kao nekulturni oblik ponašanja.
Istovremeno, dok je u Zapadnoj Europi i SAD-u uobičajena praksa prilikom radnog vremena slati neformalne mailove u kojima se nalaze i popularni "smajlići", čak 45 posto japanskih zaposlenika istaknulo je kako ih baš taj oblik komunikacije iritira.
Sukob generacija
Osim kulturoloških razlika, svim ispitanicima naročito su odbojne priče o higijenskim problemima i većina ih je istaknula kako ne želi sa svojim suradnicima raspravljati o takvim stvarima.
Gledano prema godinama, starije zaposlenike naročito ometa zvonjenje mobitela, ali i često provjeravanje mailova što njihovi mlađi suradnici često čine.
Naposljetku, zaključeno je da su osobe koje najviše iritiraju zaposlenike, one s kojima oni zapravo najviše i komuniciraju ili u čijoj blizini rade. Situacija na radnom mjestu je zapravo postavljena veoma slično kao i u obitelji – postoji utvrđena hijerarhija koje se svi moraju pridržavati, a ona ponekad proizvodi nezadovoljstvo i u krajnjem slučaju neku vrstu antipatije. (D. P.)
Izvor:
Servcorp