Kako pronaći izgubljenu motivaciju?
Negdje početkom ožujka ove godine možda ste na CNN-u primijetili programski okvir nazvan "The Road to Recovery", osmišljen nakon Ekonomskog foruma u Davosu.
Zanimljivost je, osim što motivira Amerikance da ne razmišljaju o krizi već o rješenjima za istu, ovaj put i snažno pokreće publiku, gledatelje, da opišu svoja osobna iskustva, navedu jednu stvar koju su poduzeli kako bi pomogli sebi, ali i nacionalnoj ekonomiji. YouTuberi i bloggeri na globalnoj razini, online ili uživo informiraju o svom doprinosu, svojim idejama i svojim rješenjima, donoseći i dijeleći optimizam. S naglaskom na riječ optimizam, naravno.
Ne znam dijelite li moje iskustvo, no u posljednje vrijeme u razgovoru s partnerima i klijentima osjećam jači optimizam i volju da se uistinu "nešto" učini, napravi pomak, no primjetna mi je i želja da se naprave pomaci na široj razini – ne samo u smislu osobnih financija i brige o svom radnom mjestu.
Ljudima je jednostavno dosta inertnosti, opisivanja stanja bez rješenja za izlazak iz istoga, kritika poslovanja bez ponuđenih rješenja. I uistinu je težak izazov zadržati motivaciju u trenutcima koji su teški za poslovanje, biti kreativan u situaciji kada se "režu" troškovi, biti pokretač posla nakon što je unutar tvrtke obavljen prvi val otkaza.
Jedan kolega i partner izrekao je istinu koju rijetko koja tvrtka priznaje, uvažava ili čini nešto kako bi se stanje poboljšalo: U situaciji kada se ljudima daju otkazi, možda je čak i teže nekim ljudima koji ostaju nego onima koji su otišli...
Kada jednom jedrite na valu kreativnosti i motivacije, znate da neće trajati vječno. Jednostavno je tako u životu, događaju se i usponi i padovi. Padovi su dio iskustva i svatko od nas ima neku svoju strategiju za "preživljavanje".
I savim je drugačije kada Vi sami "potrošite" taj val kreativnosti ili Vam se nametne zbog stanja u Vašem okruženju. Pitanje je samo kako se "podići", kako se ponovo dovesti u kreativno i motivirano stanje, a ne prepustiti očaju, depresiji i bezvoljnosti?
Kao prvo, želja za pomakom i izlazom iz trenutnog stanja mora biti dovoljno jaka. Umjesto prepuštanja letargiji morat ćete donijeti odluke koje inače ne donosite, prisiliti se raditi male korake koji Vas vode prema cilju. Jednom kada se počnete kretati tim putem i osjetite napredak, sasvim sigurno bit će Vam lakše osjetiti svoju snagu i ojačati samomotivaciju.
Još jedna dobra strategija je fizička aktivnost. Ne mislim uvijek na komplicirane programe vježbi – to može biti šetnja u prirodi, naročito u ovakvo proljetno vrijeme: sve se budi i pokreće. Možda dovoljno da pokrene promjenu i u Vama.
Pokušajte se usredotočiti na samo jedan aspekt koji je snažan dio Vaše motivacije: s previše tema i preširoko postavljenim zadacima možete samo uzaludno trošiti energiju. Razlamanje zadataka u više manjih, taktika je koja je uspješna kod odgađanja, a uspješno riješen jedan djelić problema može Vam biti inspiracijom za daljnji rad.
Poanta koju želim povući je da svaki proces kreativnosti ima ciklički tijek kojeg moramo razumjeti i prihvatiti. Jednom kada možete prepoznati u kojem ste dijelu procesa bit ćete u mogućnosti prihvatiti ga i primjeniti strategije samomotivacije koje će Vas dovesti do jačanja i pomaka, ali i izraditi svoje strategije za prihvat padova, samo zato da biste znali kako se ponovo pokrenuti.
U sljedećem članku pročitajte odgovore poslovnih trenerica na vaša pitanja!