Vježbom do uspjeha!
Na početku kolumne, kao odgovora na pitanje koje sam dobila, a glasi: "Kako se usavršiti u vođenju poslovnih razgovora? ", prisjetila sam se izreke da je jedan razgovor s pametnim sugovornikom bolji od deset godina učenja iz knjiga.
Ne samo da je važno razvijati svoje sposobnosti poslovnog komuniciranja, važno je i učiti iz svake prigode u kojoj možda i ne postignemo željeni cilj razgovora. Ako ništa, barem ćemo naučiti u kojem je području sugovornik bolji od nas i kako se i sami možemo usavršiti.
Svakodnevno obavljamo razne vrste razgovora i pregovora: radimo ponude, dajemo zahtjeve, obećanja i molbe. Razgovaramo s klijentima, dobavljačima, kolegama, podređenima i nadređenima. Pregovaramo, prezentiramo, zaključujemo poslove.
Toliko puno i tako često poslovno razgovaramo, da to činimo automatizmom, bez puno promišljanja o svojoj osobnoj razini vještine ili uspješnosti u komuniciranju. Najčešće, sve dok ne osjetimo problem na vlastitoj koži. Ili, kao što se meni često dogodi, dok ne vidite i ne čujete nekoga tko to zaista majstorski radi (i ja želim tako...).
U jednom od prethodnih tekstova na ovu temu pisala sam o utezima koji Vam poslovnu komunikaciju mogu otežati, a sada ćemo se koncentrirati na ono što možete usavršiti.
Preduvjet uspješne komunikacije jest želja da se dobro iskomunicira željena poruka, poznavanje komunikacijskog procesa, savladavanje komunikacijskih vještina, vježba (uporna i dosljedna, samostalna ili s coachem) i, za kraj, vrlo bitan sastojak: strpljenje.
Priprema je također nešto što se često zanemari. Priprema? O da, i to takva da joj je opseg izravno proporcionalan važnosti samog razgovora. Evo što bi priprema trebala obuhvatiti:
Vještine su ono što možete naučiti, ojačati svoje "snage" i ostvariti rast u specifičnim područjima. Kao coach, zagovaram individualan pristup: ono rješenje koje je dobro za mnoge, možda nije i za Vas osobno. Konverzacijske vještine su podskup uspješne komunikacije, koja obuhvaća područja poput retorike, aktivnog slušanja, asertivnosti, upravljanja sukobima, vještog pregovaranja, prezentiranja, utjecaja i tako dalje. No, poanta je u tome da nastojite svoj razvoj prilagoditi svojim potrebama, tako da u konačnici razvijete i svoj stil.
Pratite kako vodite poslovne razgovore, bilježite područja u kojima možete napredovati, odvojite vrijeme za savladavanje onoga što Vam je potrebno i vježbajte, vježbajte, vježbajte – zapnete li, uvijek se možete obratiti svom coachu.