Nekim učestalim frazama dajemo sugovorniku do znanja da nam njegova poruka nije zanimljiva
Koliko vam puta tijekom radnog dana netko od suradnika na zamolbu odgovori: "Do kraja dana"? Još bolje, koliko ste puta Vi, nakon što vas je suradnik ili nadređeni podsjetio na neki zadatak odgovorili kako ćete ga izvršiti "do kraja dana"?
Upravo je ta fraza proglašena najomraženijim uredskim klišejom, pokazalo je britansko istraživanje provedeno na uzorku od 3000 zaposlenika.
Drugi najomraženiji uredski klišej je poznata izreka "Sve se vraća, sve se plaća", a na trećem mjestu se nalazi također poznata fraza koju koristimo kada želimo nekome pokazati da njegov zadatak ne shvaćamo teškim – "Nije to neka filozofija".
Nema klišeja pred klijentima
Ako vam prilikom sastanka o važnom projektu, nadređena osoba ili suradnik izjavi kako biste morali "razmišljati izvan okvira", upravo će vas "počastiti" četvrtom najomraženijom frazom, dok se na petom mjestu nalazi fraza "To je završena priča".
Istraživači objašnjavaju da je fraza "Do kraja dana", ponijela titulu najomraženijeg klišeja iz jednostavnog razloga. Naime, kada netko na zamolbu odgovori na ovaj način, to može značiti da se želi dodvoriti drugoj strani, što može unijeti smetnje u daljnji dijalog.
Također, istraživanje je pokazalo da čak 60 posto Britanaca ne podnosi kada im nadređeni u komunikaciji upotrjebljava klišeje, a čak je trećina ispitanika priznala da su im nadređeni zabranili upotrebu klišeja u komunikaciji s klijentima. (V. K.)
Izvor: Telegraph