Znate one ljude, koje kad vas pitaju lako opišete kao "kraljeve/kraljice drame?" Vidite, baš ti i takvi mogu se još opisati i kao "tip zaposlenika koji izluđuje šefove".
Znate li se uspješno nositi s njima? Svaki uspješan menadžer treba znati prilagoditi svoj stil upravljanja kako bi uspješno mogao raditi s različitim zaposlenicima. A vi, kao menadžer svog života također možete iskoristiti par saznanja kako bi se znali nositi sa dramski izražajnim osobama u svojim životima.
Kako ih prepoznajemo?
Kraljevi/kraljice drame "žive" od uzbuđenja i poklonjene pažnje, tako da ih relativno lako možete primjetiti. Bolje rečeno, teško ih je – ne primjetiti. Za njih je miran radni dan nešto što je dosadno, nezanimljivo i neuzbudljivo pa onda sami pokušavaju dodati malo svog "začina". Sočni tračevi, priče, raznorazne traume, te slomovi s potocima suza, na primjer. Kraljeve/kraljice drame često nije ni potrebno pitati "Kako si?", kad ionako sami imaju poduže tirade o svom stanju. Naporni su mnogima, pa ih nekako u konačnici nastojimo izbjeći.
Zašto "drame"?
Vrlo često njihovo ponašanje je nepromišljeno i impulzivno. Drama se lako ukorijeni u svakodnevnom životu, pogotovo kad ne promišljate način na koji nastupate. Koncentrirani su na problem, a ne na rješenje, pa to vodi sve dalje i dalje: ono čemu usmjeriš svu svoju pažnju, to će i rasti, zar ne? Kraljevi/kraljice drame opstaju na emocionalnim podražajima, bez obzira jesu li pozitivni ili negativni. Sjetila sam se jedne svoje prijateljice koja suprugu kaže: "Dugo se nismo dobro posvađali, ha?" Kako god bilo, cilj je osvojiti pažnju. U stvari, ovakvi zaposlenici su pomalo nesigurni i drama kojoj su oni u centru daje im na osjećaju važnosti.
"Dramite" li i sami?
Promislite i djelujte – svjesno. Tek osviještenim djelovanjem načina na kojeg živite svakodnevnicu možete izbaciti dramu iz svog organizma. Ponekad se treba priupitati: Što radim kad se susretnem s strahom, ljutnjom ili nekom sličnom emocijom? Što govorim sebi, a što drugima? Kako mogu – drugačije? Tek prepoznavanjem možete promijeniti obrazac svog ponašanja. Još nešto: promislite i posljedice. Kakve posljedice to moje ponašanje ostavlja na mene? Na ljude oko mene? Što bi bilo drugačije kad bih se ponašao/ponašala drugačije? Izazov leži u tome da pokušate proširiti svoje poglede na svijet, ljude oko sebe i sasvim drugačije usmjeriti svoju energiju.
Kako šef može pomoći?
Kraljevi/kraljice drame vole menadžer koji ih slušaju, s razumijevanjem, "razumiju" njihove probleme, a naročito one koji se uključe u njihove igrokaze. Kao šef, možete proraditi s njima na neposrednim radnim zadacima i ciljevima, podsjetiti ih na njihovu ulogu u ostvarenju istih pa kanalizirati njihov "višak energije" u pravom smjeru. Redovito organizirajte kratke radne sastanke, licem u lice: to je puno bolja interakcija koja će ih motivirati, za razliku od mailova i pisane korespondencije. Povremeno, ali unaprijed u ograničenom vremenu, ih jednostavno saslušajte: asertivnim ponašanjem dajte do znanja da publika nije uvijek i svugdje na raspolaganju. Možda će oduzeti malo više vašeg vremena, no promislite koliko manje drame u radnoj okolini!
Moj izbor
Kada imate u svom okruženju kralja/kraljicu drame, izbor je uvijek na vama: sudjelovati ili nastaviti dalje? Odlučite li provesti svoj dan smireno i ispunjeno, drama će pasti u drugi plan. Odluka je dakle, na vama: ignorirati ili sudjelovati. Kad ne možete ignorirati, postavite granice slušanja i sudjelovanja, uz sveprisutno "pokrivanje leđa". Kad procjenite da vam sva ta drama uopće ne treba u životu, napravite odmak: svoje vrijeme možete bolje i kvalitetnije utrošiti, zar ne? Uhvatite li sebe kako "dramite", stanite: vježbom, strpljivošću i upornosti možete prestati biti "žrtvom okolnosti", preuzeti odgovornost za svoje postupke i svoj život i pustiti drugima da isto čine.