Do 2020. na tisuću stanovnika trebali bi imati 40 aktivnih poduzeća.
Ministarstvo poduzetništva i obrta predstavilo je novu Strategiju razvoja poduzetništva i otvorilo javnu raspravu za dokument koji će u idućih sedam godina biti ključan za razvoj malog gospodarstva.
“Nova strategija prilagođena je korištenju fondova Europske Unije i novom proračunskom razdoblju EU-a. Ideja je da se dokument predoči javnosti te da se o njemu povede rasprava kako bi ga se već u travnju potvrdilo u Saboru te na Vladi”, poručio je ministar poduzetništva Gordan Maras.
Maras je objasnio kako je mali i srednji gospodarstvenici predstavalju 98% broja ukupnih poduzeća u Hrvatskoj te u bruto domaćem proizvodu sudjeluju sa 50% udjela. Isto tako, Hrvatska je prema željama građana da postanu poduzetnici te da se samozaposle druga u Europskoj uniji, no nije dobro što od 50% građana koji bi se željeli baviti poduzetništvom čak 80% njih misli da u ovom trenutku nije moguće ili je vrlo teško ostvarivo.
Opći cilj nove strategije je povećanje produktivnosti i konkuretnosti malog gospodarstva u zemlji te povećanje bruto dodane vrijednosti po zaposlenom od 40%, na razinu od 22.900 eura. Taj cilj trebao bi se ostvariti kroz otvaranje djelatnostima poput proizvodnje i pet glavnih strateških ciljeva.
Prvi cilj je poboljšanje ekonomske poduzetničke uspješnosti kroz povećanje udjela poduzetnika u BDP-u za deset posto idućih sedam godina, čime bi gospodarstvo postalo otpornije na šokove koji mogu doći iz brodogradnje ili energetike što je slučaj u zadnjih nekoliko godina. Idući strateški cilj je stvaranje povoljnijih i dostupnijih izvora financiranja za mikro i male poduzetnike, koji vrlo brzo stvaraju dodanu vrijednosti.
Treći cilj je poboljšanje promocije poduzetništva kako bi se lakše osnivala nova poduzeća i povećao broj aktivnih poduzeća.
“Do 2020. na tisuću stanovnika trebali bi imati 40 aktivnih poduzeća, dok danas na isti broj stanovnika imamo tek 22 aktivne firme. Dodatno, prema novoj strategiji svake godine broj novih poduzeća trebao bi rasti za osam posto”, veli Maras.
Dva preostala strateška cilja su poboljšanje poduzetničkih vještina kroz veći udio visokoobrazovanih zaposlenika i cjeloživotno učenje te poboljšanje poslovnog okruženja.
Nacrt Strategije koja se od danas nalazi u javnoj raspravi, odnosno, internetskom savjetovanju, pročitajte OVDJE, a prezentacije s današnje konferencija za novinare pročitajte OVDJE (prezentacija ministra Marasa) i OVDJE (prezentacija pomoćnice ministra Bezjak).
Izvor: Ministarstvo poduzetništva i obrta