U Londonu, radnike je ove godine u podzemnoj željeznici dočekala kampanja koja propitkuje opravdanost i svrsishodnost brojnih modernih poslova.
Na jednom od plakata je pisalo: "Čini se kao da netko tamo vani izmišlja besmislene poslove samo kako bi nas sve natjerao da nastavimo raditi"; na drugom: "Golem broj ljudi provodi radne dane obavljajući zadaće za koje potajice vjeruju da ih ne bi trebali raditi". Nitko ne zna tko je pokrenuo provokativnu kampanja, ali su navedeni citati preuzeti iz članka objavljenog 2013. godine u tada popularnom magazinu STRIKE!.
Istraživačka tvrtka YouGov je sada provjerila navode iz članka u istraživanju koje sugerira da više od trećine Britanaca misli kako radi na poslu koji je besmislen. Tako 37 posto ispitanih kaže da njihov posao ne nudi značajan doprinos svijetu, 50 posto misli da radi na poslovima koji imaju svrhu, dok je 13 posto nesigurno oko klasifikacije. Trećina radnika (33%) izjavila je kako ih njihov posao ne ispunjava, dok je ipak većina odgovorila kako ih posao ispunjava (63%).
Muškarci češće doživljavaju svoj posao besmislenim (42%) od žena (32%).
David Graeber, autor članka u STRIKE!-u, fenomen besmislenih poslova naziva "sranjem". On argumentira da smo do sada već trebali raditi manje sati dnevno i manje dana u tjednu u koraku s tehnologijama koje automatiziraju proizvodnju.
YouGov je u prošlogodišnjem istraživanju otkrio i da 57 posto Britanaca podržava četverodnevni radni tjedan.
Izvor: Index.hr