Konobari, prema opisu svoga posla, uvijek moraju biti ljubazni prema gostima. Međutim, gosti često nisu takvi.
Kako biste uvijek dobili vrhunsku uslugu, važno je poštovati i određena pravila, piše N1. Ovo su stvari koje ne biste trebali govoriti konobaru:
1) Govoriti da ste alergični, a zapravo niste
Ako konobaru kažete da ste, primjerice, alergični na gluten, dobar bi se konobar uvijek trebao potruditi da sve što vam donese bude upravo bez glutena. Ipak, to zahtijeva vremena, a jela za alergičare obično se duže pripremaju od drugih, stoga nemojte konobarima lagati i stvarati im dodatni posao.
2) Hej, konobar!
Radije se nemojte služiti takvim povicima, zviždanjem, pljeskanjem ili pucketanje prstima ako želite dobiti svoju narudžbu na vrijeme.
3) Je li ti šef tu? On mi je dobar prijatelj.
Obično se ljudi koriste tim trikovima kako bi prilikom rezervacija dobili bolji stol u restoranu, ali nemojte to činiti, jer je protuargument konobara na mjestu - a zašto onda niste odmah zvali šefa?
4) Koje je vaše omiljeno jelo?
Iako legitimno, ovo je pitanje krajnje varljivo. Naime, ako su taj dan u restoranu dobili višak neke namirnice, budite uvjereni da će vam konobar navesti jelo s upravo tom namirnicom kao svoje omiljeno.
5) Radite li išta drugo, osim konobarenja?
Najbolje je ne ulaziti u previše osobna pitanja i razgovore. Velik broj konobara bi rado postojeći posao mijenjali za bolji, kad bi mogli.
6) Koliko dugo trebam čekati svoju narudžbu?
Ako vam je dosadilo čekati i već peti put pozivate konobara, imate na to pravo, ali nemojte pretjerivati. Ako su početnici, velika je vjerojatnost da su zaboravili, ali najvjerojatniji razlog dugoga čekanja u restoranu jest dugo kuhanje hrane.
7) Ova domaća pita izgleda kao da je kupljena u obližnjoj pekari.
"Domaće" u bilo kojem jelu zapravo je - mit. Najvjerojatnije ta domaća pita baš i jest kupljena u obližnjoj pekari.
8) Ja sam redoviti gost.
Ovo ne morate napominjati, jer svaki dobar konobar, pa i čovjek uopće, primijetit će da dolazite svaki dan, ako to zapravo i činite. Isticanjem ćete u konačnici pokvariti uslugu.
Naklonost konobara možete postići pristojnim i uljudnim ponašanjem, tako što ćete ga oslovljavati imenom, ali i napojnicama.