Zaposlenici u jednoj mladoj londonskoj tvrtki tipkom će moći pozvati konobara iz restorana podno tvrtke te naručiti piće i hranu, piše BBC.
To je samo jedan od mnogobrojnih luksuza koje firma za nekretnine Enstar Capital razvija u nadi da će privući tvrtke koje će se nastaniti u njezinim zgradama.
Naime, sve više kompanija nudi "happy hour" u uredu. Twitter uvijek ima frižidere napunjene besplatnim pivom i vinom u svojim uredima u San Franciscu. Yelp zaposlenicima i posjetiteljima nudi točenu pivu, DropBox svakog tjedna organizira organizira "Whiskey Petak", u kojem radnici mogu uživati u besplatnoj "žestici", a Yahoo u svojim uredima u Chicagu ima "alkoholna kolica" koja obilaze ured na kraju tjedna.
Studija u izradi internetske stranice Glassdoor, na kojoj zaposlenici pišu mišljenja o svojim šefovima, iznosi podatak da 11% zaposlenika ima pristup alkoholu na radnom mjestu. Ipak, ista studija pokazala je kako samo 6% zaposlenika konzumira alkohol dva puta tjedno u uredu.
"U Londonu trenutno postoji velika razlika između "stare škole", naguranih ureda s jeftinom rasvjetom koji nisu ugodna mjesta za rad i "nove škole", udobnih i ugodnih radnih mjesta, drugog doma", kaže Simon Lyons, jedan od predsjednika Enstar Capitala.
"Milenijskoj generaciji ne smeta da provodi više vremena u uredu, za razliku od starijih generacija, koji žele završiti s poslom na vrijeme kako bi se mogli baviti privatnim životom", ističe Jon Andrews, izvjestitelj o ponašanju milenijske generacija na radnom mjestu za stranicu PricewaterhouseCoopers.
Iz medicinske perspektive, dostupnost alkohola na radnom mjestu može negativno utjecati na radnu atmosferu i uspješnost zaposlenika. Britanski Institut za alkohol i alkoholne studije upozorava na negativan odnos alkohola i produktivnosti, kvalitetu obavljenog posla i povećanja broja grešaka na poslu. Također, laka dostupnost alkohola na radnom mjestu može ohrabrivati kulturu konzumacije alkohola koja vodi alkoholizmu. Unatoč rastućem trendu, nameće se pitanje: Moraju li tvrtke nuditi besplatno piće kako bi privukle zaposlenike?
"Ne", ističe Yuriy Mukhin, upravitelj Lalafo, tehnološke start-up firme u Kijevu koji preferira spartanski pristup uredskoj kulturi, gdje se ne toleriraju neuspjesi, ciljevi su ambiciozni, a rokovi teški. "Naglasak je na ambiciji, milenijalci ne žele biti maženi i paženi, žele izazove", ističe Mukhin.
Ipak, mladi radnici ponajviše žele isto ono što i sve starije generacije. "Od posla želim da je siguran, stabilan, sindikaliziran i da ima dobar mirovinski plan", kaže Rhys Jones (29), zaposlenik u digitalnim medijima iz Londona, dok Marisa Smith (32) iz Norwicha navodi da dobar posao prvenstveno treba radniku nuditi dobar mirovinski plan i zdravstveno: "Besplatnog alkohola imam i doma".
Izvor: 24sata