Od najma madraca za 10 dolara do kompanije vrijedne 30 milijardi dolara.
Prije točno deset godina, odnosno 2008. godine dvojica cimera, te osnivača Airbnb-a, Brian Chesky i Joe Gabbia nisu bili u mogućnosti plaćati stanarinu za tadašnji apartman pa su došli na ideju da svoj madrac na napuhavanje daju u najam za 10 dolara. Iako je sama inicijativa proizašla iz potrebe za dodatnim prihodom, s vremenom su uvidjeli kako bi takav način iznajmljivanja mogao uvelike pomoći većini ljudi koji su se našli u istim financijskim problemima kao i oni.
Tako je u kolovozu 2008. zaživjela ideja o AirBad & Breakfast stranici. U samim početcima, njegovi osnivači muku su mučili s 'lansiranjem' stranice koja je tri puta doživjela propast, ali i investitorima. Kako bi zaradili svoj početni kapital, Chesky i Gabbia odvažili su se na mini poslovni pothvat, te su za vrijeme američkih predsjedničkim izborima 2008. prodavali "Obama O's" i "Cap'n McCains" posudice sa žitaricama. Tako su u dva mjeseca zaradili svoj prvi kapital od 30 000 dolara, a nakon čega je uslijedilo i prvo ulaganje od strane Paula Grahama, engleskog investitora koji je već u samom startu prepoznao potencijal njihove ideje.
Sljedeća, 2009. godina bila je glavna prekretnica tada mlade kompanije, a njihovo preimenovanje u Airbnb pokazao se kao pravi poslovni pogodak. Nakon toga ovaj startup rastao je iz godine u godinu rapidnom brzinom, a u proljeće 2014. bilježili su 10 milijuna korisnika koji su putem njihove stranice rezervirali smještaj i 550 000 oglašenih smještaja diljem svijeta, dok se 2016. ta brojka popela na 80 milijuna. Danas ovaj posrednik za najam smještaja broji 164 milijuna korisnika koji putem njih rezerviraju svoje mjesto za odmor, a posluju u više od 81000 gradova u 191 državi svijeta.
Izvor: Jutarnji.hr