U pripremi su velike promjene usmjerene na zaštitu privatnosti korisnika.
Apple priprema velike promjene s kojima u prvi plan želi staviti privatnost korisnika. Svima nam je jasno da nas oglašivači i društvene mreže prate na svakom kutku interneta i znaju sve što radimo, što nas zanima, što čitamo itd., ali takvoj praksi, barem kada je u pitanju surfanje mrežom na Appleovim uređajima, uskoro bi mogao doći kraj.
Te su promjene već trebale stupiti na snagu, ali su odgođene do sljedeće godine. Njihovim uvođenjem developeri će od svih korisnika Appleovih mobilnih uređaja (koji imaju instaliranu posljednju verziju iOS-a) morati zatražiti dozvolu za prikupljanje njihovih podataka i praćenje aktivnosti unutar mobilnih aplikacija i web-stranica kojima surfaju na iPhoneu i iPadu.
Ta dozvola neće biti zakopana negdje u sustavu, već će se korisnicima pojaviti na glavnom ekranu i oni će jednostavno moći odlučiti žele li ili ne žele da ih se prati. Naravno, nije teško zaključiti kako će mnogi korisnici pokazati palac dolje praćenju, što znači da oglašivači više neće imati pristup njihovim online aktivnostima i neće im moći prikazivati ciljane oglase, objavio je portal zimo.hr.
Nemogućnost prikaza takvih oglasa utjecat će na brojne manje i srednje kompanije i oglašivače, a jedan od velikih gubitnika bit će i Facebook. Ova je društvena mreža već platila oglase u američkim novinama u kojima su napali Apple, a pripremaju i nove oglase u kojima upozoravaju na promjene koje slijede. Prema njima, Apple će promijeniti način na koji koristimo internet - i to će ga promijeniti na lošije jer zbog novih pravila poduzetnici, oglašivači, blogovi, online trgovine itd. više neće moći ciljano plasirati svoj sadržaj i oglase.
Rezultat toga bit će, smatraju u Facebooku, kraj besplatnog interneta financiranog reklamiranjem na koji smo navikli te takvim manjim kompanijama više neće ništa preostati, nego početi naplaćivati sadržaj (kupovinom unutar aplikacija ili uvođenjem pretplate), odnosno aplikacije i servise. Internet će postati puno skuplji i smanjit će se količina besplatnog sadržaja visoke kvalitete, tvrde u Facebooku. Takve su promjene loše i za korisnike i kompanije, a jedini tko će od njih profitirati je Apple, koji će od cifre koja će se početi naplaćivati za do sada besplatan sadržaj uzeti svojih 30 posto koliko naplaćuje za kupovinu putem aplikacija na iPhoneu i iPadu, optužuju iz Facebooka.
Na te optužbe odgovorili su iz Applea naglasivši da su samo stali uz svoje korisnike koji imaju pravo znati kada se njihovi podaci prikupljaju i dijele s aplikacijama i drugim internetskim stranicama te, naravno, trebaju imati izbor hoće li to dopustiti ili neće. Ukratko, ako korisnici ne žele da ih Facebook prati, sada će to moći jednostavno napraviti na Appleovim telefonima i tabletima, zbog čega im se više neće prikazivati oglasi bazirani njihovim aktivnostima.
Izvor: Zimo