Na samom vrhu popisa nalaze se vodeći telekomi u Hrvatskoj, a ključni faktori njihove popularnosti su brojne prilike za napredovanje radnika, dobri međuljudski odnosi i briga o zaposlenicima, otkriva 19. istraživanje Poslodavac prvog izbora, koje je provela Alma Career Croatia koja upravlja portalom MojPosao.
Prema istraživanju
Poslodavac prvog izbora, u kojem je tijekom 2023. sudjelovalo
više od 25 tisuća ispitanika, najpoželjniji poslodavci u Hrvatskoj u sektoru IT-a su redom
A1 Hrvatska, Hrvatski Telekom, Infobip, Ericsson Nikola Tesla i Google Hrvatska.
Poredak poslodavaca prvog izbora iz djelatnosti Informacije i komunikacije je sljedeći:
Napredak u struci nam je na prvom mjestu
Sudionike istraživanja zamolili smo da odaberu do tri faktora koja po njihovom mišljenju najpoželjniji poslodavac mora imati kako bi zauzeo svoje mjestu na popisu najpoželjnijih.
Polovica ispitanika (51%) ističe prilike za napredak u struci i mogućnost učenja, kao ono čime ih privlače najpoželjniji poslodavci u djelatnosti Informacije i komunikacije. Na drugom mjestu popisa našli su se dobri međuljudski odnosi i dobra atmosfera na radnom mjestu (46%), a na trećem dobar tretman zaposlenika od strane nadređenih osoba (37%).
Od ostalih faktora, ističu se ravnoteža poslovnog i privatnog života te dobra reputacija tvrtke.
Razlozi atraktivnosti poslodavaca prvog izbora:
Promjena karijere – da ili ne?
Nešto više od trećine ispitanika (38%) kojima je poslodavac prvog izbora tvrtka iz djelatnosti IT-a često razmišlja o promjeni poslodavca. To je osjetno manje nego što je slučaj s cjelokupnim uzorkom (47%). Svaki treći radnik (37%) ponekad razmišlja o promjeni poslodavca, dok 25% ljudi nikad ne razmišlja o davanju otkaza.
Razmišljate li o promjeni poslodavca?
Kad je riječ o najvažnijim beneficijama koje očekuju od poslodavaca prvog izbora, ispitanici najčešće navode: fleksibilno radno vrijeme, bonuse za izvanredna dostignuća, kontinuiranu edukaciju zaposlenika te plaćene zdravstvene usluge (izvan osnovnog 'paketa')
Vikend druženja u organizaciji poslodavca i pokriveni troškovi kulturnih ili sportskih aktivnosti najmanje su važne beneficije, ističu sudionici istraživanja.
O istraživanju:
Istraživanje o poslodavcima prvog izbora proveo je Alma Career Croatia putem portala MojPosao (www.Moj-Posao.net) na uzorku od više od 25.000 ispitanika tijekom 2023. godine. Istraživanje se provodi na godišnjoj razini devetnaestu godinu za redom.
Važno je napomenuti, istraživanje se temelji isključivo na percepciji ispitanika o samim tvrtkama i njihovom slobodnom izboru (u istraživanju NISU unaprijed ponuđeni nazivi tvrtki). Cilj istraživanja bio je saznati koji su, i zbog čega, poslodavci na hrvatskom tržištu rada najatraktivniji općoj javnosti te istaknuti one koji su najviše napredovali.
Od ispitanika se tražilo da imenuju (redom) tri svoja poslodavca prvog izbora (tj. poslodavca 'prvog', 'drugog' i 'trećeg' izbora). Bodovalo se tako da su poslodavci 'prvog' izbora dobili 3 boda, 'drugog' izbora 2 boda i 'trećeg' izbora 1 bod te se na temelju toga izračunavao ukupan poredak poslodavaca.