Potrošači su od srpnja 2005. do srpnja 2006. u 250 vodećih svjetskih maloprodajnih lanaca u svijetu potrošili rekordnih 3,01 bilijuna američkih dolara, što je šest posto više u odnosu na prethodnu godinu, pokazalo je najnovije istraživanje konzultantske tvrtke Deloitte i časopisa Stores.
Deloitteovi podaci o maloprodaji pokazuju da se u svijetu u tim lancima trošilo impresivnih 90.000 dolara u sekundi, odnosno 5,4 milijuna dolara u minuti.
Autori Deloitteovog istraživanja "Svjetske maloprodajne sile" (The Global Powers of Retailing) rangirali su 250 najvećih svjetskih maloprodajnih lanaca prema prihodima. Pokazalo se da je usprkos naznakama stresa u globalnom gospodarstvu spomenuta godina bila dobra za većinu vodećih maloprodajnih lanaca.
No, globalne demografske promjene rezultirat će manjim brojem dostupne radne snage u dobi od 20 do 35 godina dok će istovremeno na zrelim tržištima snažno porasti broj stanovnika u dobi između 50 i 70 godina, što će potrošnju preusmjeriti s kupovine roba na kupovinu iskustva i usluga.
Od deset vodećih maloprodajnih tvrtki po prodaji na Deloitteovoj ljestvici šest je američkih, a četiri su europske. Na prvom mjestu je Wal-Mart, slijede Carrefour, Home Depot, Metro, Tesco, Kroger, Target, Costco, Sears Holdings i Schwartz.
Međutim, nisu sve tvrtke na listi doživjele snažan rast. Četrdeset i devet svjetskih lanaca trgovine na malo, odnosno njih 20 posto, zabilježilo je pad prodaje. Gotovo polovinu njih čine europske tvrtke.
Rast udjela specijaliziranih maloprodajnih trgovina očituje rast srednje klase u cijelom svijetu, koja ima na raspolaganju sve veće prihode za kupovinu odjeće i kućanskih potrepština. Navedeni će trend vjerojatno rezultirati snažnijim širenjem specijaliziranih maloprodajnih lanaca, prognoziraju u Deloitteu.
(Hina)