Uredska ogovaranja česta su pojava u radnoj sredini, posebice u većim tvrtkama. A ako želite biti zaposlenik kojeg prati dobar glas, najbolje ih je izbjeći.
Stoga vam savjetujemo da sve dok mala uredska ogovaranja ne postanu zlonamjerna, pravite se da ih ne čujete. Donosimo vam nekoliko savjeta kako to učiniti a da se nikome ne zamjerite.
Ne prenosite tuđe razgovore
Koliko puta vam se dogodilo da ste nadređenog 'ulovili' kako 'razmišlja na glas'? Ili ste pak čuli kako kolege glasno ogovaraju trećeg kolegu?
Savjetujemo vam da takve razgovore zadržite za sebe. Nemojte ih prenositi drugima, niti davati vlastiti sud o osobama koje često ogovaraju kolege. Na taj način mogli bi samo ugroziti vašu reputaciju te doći na loš glas zaposlenika koji 'zabada nos' u tuđe stvari.
Povodite se za činjenicama, a ne glasinama
Razmislite prije nego što počnete zaključivati nešto na temelju uredskog razgovora. A ako već nekoga želite 'pozvati' na red zbog netočnih informacija, budite profesionalni. Stoga vam savjetujemo da svoje zaključke izričito temeljite na poslu, a ne zaposleniku kao osobi.
Važno je tko je izvor informacije
Loše stvari mogu se dogoditi preko noći. No, to nije razlog da povjerujete u, primjerice, članak iz novina koji govori negativne stvari o vašoj tvrtki ili pak da vjerujete svakoj glasini. Kao prvo važno je tko je izvor tih informacija. Osim toga, važni su i 'znakovi' pomoću kojih možete i sami zaključiti što se dešava u tvrtki. Primjerice, ako neka osoba vrlo često posjećuje Odjel za ljudske resurse te vodi žustre rasprave s ostalim suradnicima, a u opisu posla nema zabilježenu suradnju s njima, moguće je da ta osoba ima određenih problema.
(A.T.)
Izvor: