Svaki zaposlenik bi trebao znati kako uspješno komunicirati u poslu, kako biti uvjerljiv i kako uspostaviti dobar odnos sa sugovornikom. Donosimo vam nekoliko savjeta kako poboljšati komunikacijske vještine.
"Ja sam" izbacite iz govora
Veličanjem samog sebe samo možete izazvati suprotan efekt. Ako pritom mašete kažiprstom, sugovornik bi razgovor mogao shvatiti kao prijetnju ili jednostavno postati nezainteresiran za temu.
Budite konkretni
Ne okolišajte jer ćete time odvući pažnju slušaoca. Radije pripremite informacije koje su zanimljive vašem sugovorniku.
Pitajte, nemojte šutjeti
Šutnjom nećete skrenuti pažnju na sebe, ali nećete niti ostaviti dobar dojam. Pitajte sve što vas zanima, pokažite zanimanje za temu o kojoj razgovarate. Ujedno, pokažite da cijenite savjet sugovornika.
Imajte kontrolu
U poslovnom svijetu poželjno je ostati "hladne glave" čak i kad je situacija na poslu krizna. Nemojte pokazivati vaše slabosti. Primjerice, ako ste umorni ili neispavani, to ne moraju poslovni partneri znati.
Pokažite poštovanje
Dopustite sugovorniku da dovrši rečenicu bez da mu upadate u riječ. Isto tako, ako vas netko prekine dok vi iznosite svoj stav, lijepo ga zamolite da vam dopusti da svoju misao iznesete do kraja.
Budite taktični
Pokušajte zaobići pitanje "Zašto?" jer bi sugovornik mogao shvatiti kao da ga pozivate na red. Radije koristite formulaciju "Nadam se da ćemo idući put imati više sreće…." ili slično tome. Također, bolje je izbjegavati glagol "morati". Umjesto "moraš napraviti…", radije recite "da li bi mogao/la" ili "da li bi htio/la".
Budite pozitivni
Umjesto "nemoj", radije koristite "zapamtite" ili "napravite". Primjerice, umjesto rečenice "Nemoj zaboraviti sastanak", radije recite "Sjeti se da je sutra sastanak". (A.T.)
Izvor:
Monster