Ukoliko koristite riječi poput možda, nisam siguran ili ne znam, vjerojatno vas neće shvaćati ozbiljno
Vi ste na sastanku kako bi raspravljali o idejama za implementaciju novog programa. Nakon nekoliko rasprava, vaša ideja je ipak zanemarena. Desetak minuta kasnije, jedan od vaših suradnika predloži ideju koja je identična vašoj. Ovaj put kolege taj prijedlog prihvate.
Jeste li se ikada našli u sličnoj situaciji? Naime, upravo u ovakvim trenucima izuzetno su važne komunikacijske tehnike. Ukoliko ne znate prezentirati svoju ideju ili pak govorite tihim glasom, vjerojatno nećete skrenuti pozornost na svoj prijedlog.
Komunikacija s povjerenjem
Na sastancima se obraća direktno i glasno. Tijekom vaše prezentacije drugi moraju prepoznati odlučnost. Ukoliko koristite riječi poput "možda, nisam siguran ili ne znam", vjerojatno vas neće shvaćati ozbiljno. Ako želite zadobiti povjerenje svojih suradnika, primjeri s vašim dosadašnjim postignućima uvijek su dobrodošli.
Razgovarajte s nadređenim
Nemojte čekati da vaš nadređeni primijeti da imate odlične ideje, već mu ih sami predstavite. Šefovi su obično zaokupljeni svojim obvezama te ne reagiraju uvijek kako vi priželjkujete. Stoga dogovorite sastanak s nadređenim. Ukoliko pak ne možete dogovoriti sastanak, pošaljite nadređenom e- mail s izazovnim naslovom, ali vezanim za temu o kojoj želite razgovarati. Primjerice, "Kako uštedjeti na…".
Zadobite podršku od drugih
I s kolegama razgovarajte o svojim prijedlozima za koje smatrate da mogu koristiti tvrtki. Upoznajte ih s vašim načinom razmišljanja, kako bi oni, kada dođe do sastanka odjela, već bili upoznati s vašim stavom. (A.T.)
Izvor:
MSN