Znati kako se odnositi s ljudima je jednako važno kao posjedovati određeni talent za obavljanje nekog posla.
Pomislite na najgoreg šefa kojeg ste imali? Sjećate li se kako se njegov konačan nedostatak komunikacijskih vještina u ljudskim odnosima odrazio na uredski moral i produktivnost ? Koliko ste bili očajni u želji da pobjegnete iz te tvrtke?
Donosimo vam osnovna pravila međuljudskih odnosa na radnom mjestu.
Upamtite imena kolega
Kada osobu zovete imenom, personalizirate poruku koju joj upućujete. Također, ostavljate dojam brižne osobe s dobrom memorijom. To je, na izgled, jednostavni alat za spuštanje ljudskog garda. Začinite vaše rečenice imenima i započnite s pitanjima kao "Ivane, kako ste danas?"
Priznajte svoje pogreške
Neće vam se urušiti cijeli svijet, ako ste odgovorni za neku pogrešku. Priznanje svojih grešaka doista ne spada u ugodnije osjećaje koje stječete na radnom mjestu.
Cijenite rad kolega
Neki zaposlenici misle kako nitko osim njih ne može obaviti posao koji će biti kompetitivan s drugima na tržištu. Nemojte biti jedan od takvih. Vjerujte mogućnostima drugih.
Pokažite interes
Svatko u uredu ima veliki popis interesa, iskustava i stilova. Pokušajte saznati nešto više o njima, čak iako nemate ništa zajedničko.
Pohvalite druge
Nemojte samo reći "Dobar posao". Budite specifični u svojim pohvalama i pokažite kako ste svjesni onoga što je ta osoba upravo učinila.
Budite od riječi
Nemojte nešto obećavati, ako nemate namjeru slijediti ta obećanja. Vaš kredibilitet uvelike ovisi i o vašim riječima. Ako niste pouzdani nećete daleko dogurati u svojoj karijeri.
Pokažite zahvalnost
Ako vam netko učini uslugu ili krene mimo svog puta da bi nešto obavio za vas, potrudite se cijeniti njihov trud. Naravno, niste naslovljeni za usluge i nitko vam ne duguje svoje dodatno vrijeme. Ali ako vam netko obavi uslugu, zahvalite se i ponudite uslugu zauzvrat.
Budite promišljeni
Nemojte misliti kako će ljudi tumačiti vaše riječi rema izrazu lica. Neki će ljudi dobro proučiti svaku riječ koju mu je sugovornik uputio, tražeći suočavanje. To kod ljudi ne možete promijeniti, ali možete pažljivije strukturirati vaše rečenice. Razmislite prije nego što počnete govoriti.
Opustite se
Izađite iz svog djelokruga, i ponekad pomognite drugima oko njihovih zadaća. Učinite to bez zamolbi, sami se ponudite.
Budite skromni
Prevelik napor, da bi zadivili svoje kolege i nadređene, mogli bi rezultirati suprotno. Nitko ne voli hvalisavce. Ako ciljate na to da vas drugi hvale, morat ćete se potruditi biti strpljivi.
Pomognite sačuvati tuđi ugled
Svi griješimo. Sjetite se samo zadnjeg puta kada ste vi počinili neku ogromnu grešku. Niste li zaželjeli da netko stane u vašu obranu, i umiri novonastalu situaciju. E pa isto to učinite vi za druge. Nasmijte se i recite kako se takve situacije događaju i najboljima. Ako je prikladno, nemojte tražiti prevelike riječi, već se samo malo osvrnite na pogrešku. (V.K.)
Izvor:
AskMen