Projekt o uključivanju učenika s teškoćama u razvoju na tržište rada priveden je kraju nakon 22 mjeseca. Završna konferencija stavila je točku na 'I' te prikazala kako je projekt utjecao na promjene.
Brojni su poslovi koje ljudi s problemima u razvoju mogu obavljati. No često zaboravljamo da trebaju individualni pristup kao i da sve počinje obrazovanjem na što je pokušao upozoriti projekt “Uključivanje učenika s teškoćama u obrazovanje za zapošljavanje“ u sklopu IV-te komponente IPA programa.
Projekt je trajao gotovo dvije godine
Glavni nositelj njemačko-hrvatskog projekta u vrijednosti od 995 tisuća eura koji je trajao 22 mjeseca bili su GET German Education and Training GmbH na čelu s voditeljem Henryjem Leerentveldom u partnerstvu s nekoliko njemačkih organizacija, portalom MojPosao (Tau on-line d.o.o.) i Ministarstvom znanosti, obrazovanja i sporta.
Organizatori su htjeli unaprijediti obrazovna postignuća učenika s teškoćama u skladu s njihovim potrebama i mogućnostima kako bi jednog dana mogli pronaći posao i uspješno se integrirati u društvo. Svrha projekta bila je razviti ključne dijelove potpore za inovativne postupke na nacionalnoj i regionalnoj razini koji bi olakšali taj proces.
Nastavnici, zakonodavni sustav i sami učenici ključne točke projekta
Veliku pozornost posvećena je ulozi nastavnika u odgojno -obrazovnom radu s učenicima pri stjecanju vještina i znanja te su izrađene preporuke kako obrazovni sustav učiniti za pristupačnijim u samom zakonu.
Istraživanje postojećih modela praktičnog učenja i naukovanja bile je jedna od ključnih zadaća zbog čega je proveden eksperimentalni model praktične nastave i naukovanja kod poslodavaca – u slastičarnici Vincek, McDonald’su i Baumaxu.
U primjeni eksperimentalnih kurikuluma sudjelovale su četiri strukovne škole: Centar za odgoj i obrazovanje « Slava Raškaj » Zagreb, Graditeljska škola za industriju i obrt Rijeka, Srednja škola « Arboretum Opeka » Marčan i Obrtnička škola Koprivnica.
Obrazovanje učenika s poteškoćama zahtijeva individualizirani pristup
Važan zaključak rada projektnog tima i svih partnera jest da obrazovanje učenika s teškoćama zahtijeva individualiziran pristup kako bi ih se uspješno uključilo na tržište rada. Obrazovni sustav i poslodavci morali bi skrenuti pozornost s ograničenja i teškoća na mogućnosti i sposobnosti.
Sva događanja snimljena su u filmsku slikovnu priču života učenika koji su sudjelovali, a svi koje zanima više informacija o projektu mogu se obratiti voditelju Henryu Leerentveldu, na telefon: 01/ 4882 804 ili mail henry.leerentveld@mzos.hr.