Intervju s Blaženkom Tomičić, HR menadžericom Sunčanog Hvara.
MojPosao je u travnju pokrenuo kampanju MojPoslodavac kojom poslodavcima želimo ukazati na važnost odgovaranja na prijave kandidata i odgovornost prilikom selekcijskog postupka, a posloprimcima na važnost slanja kvalitetnih prijava te primjereno ponašanje tijekom selekcijskog postupka.
Na tragu toga organizirali smo i nagradni natječaj kada smo vas zamolili da nam istaknete poslodavce zbog kojih je selekcijski postupak za vas bio ugodno iskustvo. Jedan od takvih poslodavaca je i Sunčani Hvar. Koliko je važno biti odgovoran poslodavac, ali i kako se najbolje pripremiti za selekcijski postupak u Sunčanom Hvaru otkrila nam je HR menadžerica Blaženka Tomičić.
Kako ste reagirali kada ste saznali da vas netko ističe kao dobar primjer poslodavca koji se kvalitetno odnosi prema kandidatima?
Pozitivna iskustva kandidata i njihovi dojmovi svakako su svojevrsno priznanje našem kontinuiranom unaprijeđivanju i ulaganjima u što jasniju i transparentnu komunikaciju prema svakom pojednicu. Zaista se trudimo u svakom trenutku predstaviti kompaniju što detaljnije, upravo iz razloga da svaki zainteresirani kandidat inicijalno dobije široku sliku i razumijevanje našeg sustava, kao i očekivanja nas kao poslodavca i što mogu oni očekivati od nas.
Postupak selekcije i regrutacije sam je po sebi zahtjevan, posebno za kompanije sa izraženom sezonalnošću poslovanja, što je i kod nas slučaj, jer se radi o odabiru velikog broja sezonskih radnika.
Jako nam je važno da je svaki korak procesa profesionalan i reprezentativan za kompaniju, sa jasnim, transparentnim i jednakopravnim uvjetima za svakog kandidata, od prijave na oglas pa sve do uvođenja u posao i u konačnici obavljanja istoga. To su vrijednosti i dio naše korporativne kulture koju promičemo i u svakodnevnom poslovanju kompanije, te je svi članovi našeg tima svakodnevno provode ali i cijene. Lijepo je vidjeti da okolina to prepoznaje.
Zašto je, po vašem mišljenju, bitno odgovarati na sve prijave kandidata? Podržavate li inicijativu MojPoslodavac?
Apsolutno da, i drago nam je da ovakve inicijative postoje.
Sunčani Hvar pridaje svu pažnju komunikaciji koju provodimo sa kandidatima, jer to je ogledalo nas kao kompanije.
Praksa koju provodimo je da na svaku zaprimljenu prijavu za posao putem maila odgovaramo odmah – potvrdom o primitku iste te zahvalom za zainteresiranost za rad u našoj kompaniji. Sve zaprimljene molbe automatski se pohranjuju u našu bazu.
To je prvi krug selekcije, jer nismo u mogućnosti sve candidate pozvati na razgovor, ali kroz naš odgovor na prijavu svi znaju da u slučaju da ne budu pozvani za sudjelovanje u daljnjoj selekciji njihovi životopisi ostaju u našoj bazi. Sve kandidate koje kontaktiramo za nastavak selekcije, o ishodu iste ,obavještavamo pismeno mailom u što kraćem vremenskom roku.
Najčešće odgovor stiže kroz desetak dana, kao što i najavimo kandidatima prilikom razgovora. Svi koji zadovolje tijekom selekcijskog procesa u istom roku dobivaju ponudu za zapošljavanje koja sadrži sve informacije o radnom mjestu, uvjetima rada, naknadama, smještaju, dolasku na otok, tako da nakon prihvaćanja ponude od strane kandidata za njega nema više nikakvih iznenađenja.
Što biste savjetovali kandidatima kada se prijavljuju na (vaše) oglase - kakvu poslovnu komunikaciju njegujete i očekujete?
Najprije bih savjetovala svim kandidatima da posvete pažnju izradi životopisa koje šalju. S obzirom da mi svakodnevno primamo jako veliki broj molbi i životopisa, te da je to naš prvi korak pred selekcije, smatram da je jako važno prezentirati sebe i svoje vještine i znanje kroz kvalitetno koncipiran životopis. Životopis je i svojevrstan pokazatelj želje i ambicioznosti kandidata za određeno radno mjesto.
Potom slijedi naša selekcija te osobno predstavljanje za koje vrijede klasični savjeti – smirenost, pripremljenost za razgovor, informiranost o kompaniji…
Prvenstveno uvijek tražimo kandidate sa prethodnim radnim iskustvom i potrebnim stručnim znanjima, ali u Sunčanom Hvaru svakako ima mjesta i za pojedince koji nemaju iskustva, jer iznimno prepoznajemo, cijenimo i pozdravljamo želju i volju za rad, učenje i razvoj u hotelijerstvu. Profesionalni smo i susretljivi u svakom koraku komunikacije sa kandidatima, kolegama, te gostima i to je ono što očekujemo i s njihove strane.
Planirate li uskoro zapošljavati? Na kojim radnim pozicijama?
Budući da je sezona već u tijeku, najveći dio zapošljavanja za ovu godinu je iza nas. Sunčani Hvar počinje zapošljavati sezonske radnike već kroz mjesec travanj, a najveći val sezonaca se događa krajem svibnja i kroz prvu polovicu lipnja. Svakako da određeni broj radnih mjesta, sukladno potrebama posla, popunjavamo i krajem lipnja te kroz prvih desetak dana srpnja.
Sukladno odrađenoj selekciji, imamo kandidate za sva radna mjesta, s time da otvorene molbe za posao uvijek rado primamo i radimo intervjue, jer za izvrsne pojedince prostora kod nas uvijek ima.
Jedine pozicije koje su još uvijek otvorene su radna mjesta za kuhare (oglas), što vjerujemo da je slučaj i kod drugih hotelskih kuća. Naime, Hvar je destinacija sa visoko razvijenom gastro ponudom, te je izvrsnost uvjet svakog jela i pića koje se sprema u našim objektima.
Kao i kod svih drugih kandidata poželjne kompetencije su ljubav prema struci, radu sa ljudima i zbog ljudi, prethodno radno iskustvo, prilagodljivost, uslužnost, brzina, želja za stjecanjem novih znanja, te sklonost prema timskom radu.
Možete li ukratko opisati selekcijske postupke koje najčešće primjenjujete prilikom izbora kandidata?
Faza selekcijskog postupka koju uvijek primjenjujemo kod zapošljavanja sezonskih radnika je razgovor za posao. Tijekom zime već nekoliko godina održavamo Dane otvorenih vrata kada obilazimo cijelu Hrvatsku te svim zainteresiranim kandidatima dajemo priliku da nam se osobno predstave. Surađujemo sa Zavodom za zapošljavanje, čije prostore koristimo, i to je već uhodani proces, koji ćemo svakako prakticirati i u budućnosti. Svake godine povećavamo broj gradova koje obilazimo.
Uz navedeno, velik broj kandidata intervjuiramo i putem Skypa. Na razgovorima za posao, bilo osobno ili Skypom, postavljamo pitanja o obrazovanju kandidata, radnom iskustvu, poznavanju struke, te obavezno testiramo poznavanje stranih jezika.
Ostajete li u kontaktu sa sezonskim djelatnicima? Koliko njih kontaktirate radi ponovnog angažmana?
U Sunčanom Hvaru provodimo transparentnu politiku ocjenjivanja svih sezonskih radnika po završetku njihovih ugovora na kraju sezone, te se istima ocijene prezentiraju prije završetka radnog odnosa, od strane prvonadređene osobe.
Svi radnici koji su ostvarili pozitivnu ocijenu, već na kraju tekuće sezone znaju da mogu računati na zapošljavanje i iduće sezone, te smatramo da je to jedna od dobrih praksa koje provodimo, pošto zaposlenicima daje svojevrsnu sigurnost, koja nije uobičajena u današnjoj ekonomskoj situaciji.
S druge strane, svi zaposlenici koji na kraju sezone dobiju negativnu ocjenu znaju da iduće godine nažalost neće imati mogućnost za rad u našoj kompaniji, što i njima daje dovoljno vremena da do iduće godine apliciraju kod drugih poslodavaca.
Sve radnike sa preporukom za zapošljavanje i naredne sezone obavezno kontaktiramo za božićne blagdane čestitkom te ih ponovo telefonski zovemo kroz siječanj i veljaču da potvrdimo namjeru zapošljavanja sa naše strane te vidimo njihovu raspoloživost za rad.
Potom sa svakim ostajemo u kontaktu i definiramo točan datum početka rada sukladno datumima otvaranja naših hotela. U principu naši „stari „ sezonci čine više od polovice ukupnog broja sezonskih radnika koje zapošljavamo u sezoni, i ta se baza iz godine u godinu povećava. To nam je izninmno drago jer su oni važni članovi našeg tima, upoznati sa procesima rada, sustavom te daju velik doprinos u cjelokupnom poslovanju kompanije.