Ministarstvo poljoprivrede odlukom Vlade Republike Hrvatske pokreće nacionalnu internet platformu pod nazivom Tržnica.hr, u cilju pomoći hrvatskim poljoprivrednicima i ribarima u izvanrednim okolnostima nastalima pandemijom Covida-19 prenosi Novac.hr.
Nacionalna internet tržnica (NIT) omogućava kupnju i prodaju domaćih proizvoda iz cijele Hrvatske, a u ovom trenutku na platformi je svoje proizvode registriralo nekoliko stotina poljoprivrednih proizvođača. Kupci će moći birati između 11 kategorija proizvoda, a Tržnica.hr će svakoga dana nastavljati širiti svoju ponudu.
OPG Novosel iz Osječko-baranjske županije bavi se ratarstvom na 70 hektara, na kojem proizvodi hranu, ima svoju farmu tovljenika, proizvodi kulen i druge suhomesnate proizvode dobivene po tradicionalnoj recepturi te pozdravlja otvaranje Tržnice.hr: “Najviše proizvoda prodajemo na kućnom pragu, ali opskrbljujemo i cijelo domaće tržište, dijelom i tržište EU. Zbog trenutačne situacije na tržištu te nemogućnosti plasiranja proizvoda u restorane i hotele smatramo da ćemo putem stranice Tržnica.hr lakše pronaći put do kupaca”.
Na ovaj način kupci imaju jedinstveni pregled domaćih hrvatskih proizvođača, poljoprivrednika i ribara, s kojima komuniciraju direktno te biraju način preuzimanja kupljenih proizvoda (od ili kod proizvođača te dostavom) koje plaćaju pouzećem. Platforma nudi proizvode u kategorijama voća, povrća, mesa, ribe, mliječnih proizvoda, jaja, pčelarskih proizvoda, žitarica, ulja i masti, pića te ostalih proizvoda poput bilja i začina te prirodne kozmetike.
OPG Jambrešić iz Klanjca bavi se eko-proizvodnjom kupinova vina, a u svojoj ponudi imaju i džemove od kupine te svježe cijeđene sokove i voćne sirupe koje će, nadaju se, pronaći velik broj zainteresiranih kupaca na nacionalnoj internet tržnici: “Imamo dobro riješenu strategiju pronalaska kupaca - putem maloprodajnih štandova u trgovačkim centrima te zastupnika izvan Hrvatske malo pažnje smo posvećivali internet prodaji. Sadašnja situacija je doprinijela uvođenju promjena u poslovanju, jedna platforma kao što je Tržnica.hr svakako može doprinijeti poslovanju i pronalasku puta do kupaca. Vjerujemo da će se jedan vid prodaje nastaviti odvijati putem Tržnica.hr i nakon povratka normalnom poslovanju na fizičkim mjestima”.
Online prodaja
Na nacionalnoj internet tržnici prodavat će i OPG Danijel Sinković iz Bedekovčine, a nudit će sezonsko povrće i bučino ulje te proizvode poput namaza od koštica, bučina brašna, kukuruznog, heljdina i pirova brašna. Ističu da put do kupaca pronalaze na raznim sajmovima i manifestacijama, no s obzirom na trenutačnu situaciju okrenuli su se online prodaji preko društvenih mreža i web stranica, a platformu Tržnica.hr smatraju dobrim kanalom prodaje koji će ih dovesti do novih kupaca, koji mogu biti sigurni da se radi o provjerenom, kvalitetnom i domaćem proizvodu.
Svoje proizvode na novoj internet tržnici nude i domaći ribari. Na taj potez odlučila se i obiteljska firma More - Lošinj iz Malog Lošinja, koja posluje već gotovo 30 godina i među prvima u Hrvatskoj su se počeli baviti uzgojem orada i brancina.
“Svih ovih godina se trudimo pružiti kupcima najbolje što Jadransko more daje, a to je vrhunski proizvod. Zbog specifičnosti proizvoda trenutno je dostava ograničena na otok Lošinj, imamo već uhodanu dostavu i čišćenje ribe uz sve epidemiološke mjere. Do sada smo gotovo svu proizvodnju plasirali kroz restorane i ribarnice, a sada se, u ovim izazovnim vremenima, želimo približiti kupcima i kroz platformu Tržnica.hr.”
“Iako ubrzana izvanrednim okolnostima uzrokovanima pandemijom Covida-19, Tržnica.hr je nastavak procesa digitalizacije poljoprivrede kao strateškog smjera njezina razvoja. Cilj nacionalne internet tržnice je omogućiti građanima Hrvatske jednostavan i brz pristup domaćim, svježim i kvalitetnim proizvodima, a našim vrijednim proizvođačima dati efikasnu platformu za prezentaciju i prodaju proizvoda. Vjerujem da će građani odabrati svježe i domaće proizvode za sebe i svoje obitelji te na taj način pomagati hrvatsku poljoprivredu.
Poticanje domaće proizvodnje i trženje domaćim poljoprivredno-prehrambenim proizvodima važne su smjernice i strategije hrvatske poljoprivrede koja je u finalnoj fazi izrade te će uskoro biti predstavljena javnosti za raspravu i dijalog”, naglašava ministrica poljoprivrede Marija Vučković.
Kvalitetna promocija
Na Tržnica.hr svoje proizvode nudi i OPG Pčelarstvo Modrić iz Obrovca, koji se pčelarstvom bavi već 13 godina. Imaju oko 100 pčelinjih društava koje sele na različite paše.
“Projekt Ministarstva poljoprivrede me oduševio zbog toga što je trenutna prodaja otežana i nemamo svi mogućnost fizički prodavati med na tržnici. Zato je Tržnica.hr kao internetska prodaja, po mom mišljenju, puni pogodak. Samo uz kvalitetnu promociju i povoljnu dostavu možemo doći do naših kupaca.”
OPG Ferbežar iz Otoka već dugi niz godina, uz moderan pristup i tehnologiju te na tradicionalan slavonski način, po staroj obiteljskoj recepturi proizvodi vrhunske proizvode od najkvalitetnije sirovine, od mesa “crnih slavonskih” svinja - bez glutena, aditiva i pojačivača. Od svojih proizvoda posebno ističu proizvodnju domaćeg slavonskog kulena, koji je zaštićen na razini EU te nosi oznaku zemljopisnog podrijetla - ZOZP, kao i slavonske kobasice, koja je u postupku registracije oznake zemljopisnog podrijetla na razini EU.
“Iako naši proizvodi put do kupaca pronalaze na nekoliko mjesta, prodaja putem platforme Tržnica.hr svakako će omogućiti većem broju potrošača da na brz način dođu do naših vrhunskih tradicionalnih proizvoda.”
Sudjelovanjem na Tržnica.hr se brzo i direktno pomaže hrvatskoj poljoprivredi - kupcima osigurava provjerenu lokaciju s najvećim izborom domaćih hrvatskih proizvoda proizvedenih diljem Hrvatske, na malim obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima i farmama te uhvaćenih trudom naših ribara, koji na ovaj način dobivaju mjesto za besplatno i brzo oglašavanje i prodaju svojih vrijednih proizvoda.
OPG Mario Krog bavi se preradom kozjeg i kravljeg mlijeka u maloj obiteljskoj mini sirani u Krapinsko-zagorskoj županiji. Pod brendom MILK Bar nalaze se kozje mlijeko, kefir i jogurti. I oni su svoje proizvode ponudili na novoj nacionalnoj tržnici.
“Svoje proizvode na tržište plasiramo i putem maloprodajnih mjesta u Zagrebu, no zadnja dva mjeseca okrenuli smo se internet prodaji jer nismo imali drugog načina kako doći do kupaca. Nadamo se da ćemo uz platformu Tržnica.hr doći do još većeg broja kupaca naših dnevno svježe pripremljenih proizvoda.”
“Naša kvalitetna maslinova ulja prodajemo na kućnom pragu te opskrbljujemo restorane. Pozdravljamo pokretanje ovakve platforme, pogotovo u ovoj situaciji izazvanoj pandemijom Covida-19. Omogućit će nam promociju i plasman proizvoda širokom broju kupaca”, zaključuje još jedan prodavač na Tržnica.hr, OPG Mate Dušević iz Ražanca, dobitnik brojnih priznanja za kvalitetu maslinova ulja.
Ponuda koja se ne odbija
U ovom trenutku na platformi je svoje proizvode registriralo nekoliko stotina poljoprivrednih proizvođača. Kupci će moći birati između 11 kategorija proizvoda, a Tržnica.hr će svakoga dana nastavljati širiti svoju ponudu. To je nastavak procesa digitalizacije poljoprivrede kao strateškog smjera njezina razvoja, a cilj joj je omogućiti građanima jednostavan i brz pristup domaćim, svježim i kvalitetnim proizvodima.
Izvor: Novac.hr