Prema ljestvici 100 najvrjednijih brandova na svijetu, časopisa BusinessWeek i agencije Interbrand, Coca-Cola je na samom vrhu.
Vrijednost Coca-Colina branda procjenjuje se na 67 milijardi dolara, što je jedan postotak manje nego lani.
Drugo mjesto na ljestvici vrijednih osvojio je softverski div Microsoft, čija se vrijednost unatoč padu od 5% za razliku od lani, procjenjuje na 56,9 milijardi dolara. Treće mjesto pripalo je IBM-u sa 56,2 milijarde dolara vrijednosti.
Među prvih je deset i McDonalds, koji je nakon 2003. godine, kad mu je tržišna kapitalizacija pala 12,2 milijarde dolara, opet vratio ugled svom brandu.
Nokia je također, nakon što je vrijednost njena branda od 2000. do 2004. svake godine padala, vratila vodeći položaj među proizvođačima mobitela, ostvarivši rast i u segmentu jeftinijih i u segmentu skupljih mobilnih telefona.
Uz internetske servise, visok porast vrijednosti branda od 20%, na 3,1 milijardu dolara, ostvario je i američki lanac kafića Starbucks.
Najveći je pad zabilježio američki modni brand Gap, kojem je vrijednost pala 22%, na 6,42 milijarde dolara.
(V.K.)
Izvor:
Večernji list