U promjenjivoj ekonomiji, obilježenoj naglim usponima ali i padovima, nemoguće samostalno držati sve konce u rukama. Rukovodstvo treba odgovoriti novim izazovima svojom raznolikošću i bez dobne diskriminacije.
Danas se na visokim pozicijama često zatiču iznenađujuće mladi manageri koje je samo vlastita ambicija dovela do vrha, usprkos čuđenju i predrasudama managera 'starog kova'. Naizgled paradoksalne situacije u kojima je znatno mlađa osoba i sa manje iskustva u tvrtki nadređena nekome tko je cijeli život posvetio toj organizaciji, sve su učestalije te izazivaju hijerarhijsku zbrku.
Svjetski trendovi pokazuju kako je od izuzetne važnosti što prije razriješiti sve nedoumice vezane iz liderstvo mlađih, jer oni polako preuzimaju svijet managementa. Naime, istraživanje organizacije pokazalo je kako 8 od 10 baby boomera namjerava ostati u poslu i nakon umirovljenja, radeći pola radnog vremena. Istovremeno, gotovo 12% 'mladih' (u dobi od 20-34 godine) već je na mangerskim pozicijama, pokazuju podaci američkog . Također, na globalnoj razini poslovanje se promijenilo u smjeru;
No kako se nametnuti kao lider u organizaciji 'starijih', znajući da su je oni gradili vi ste bili negdje u vrtiću?
Prije svega treba priznati da je izvjesna pobuna starijih potaknuta i dozom ogorčenosti zbog percepcije 'servirano im je na pladnju', te osjećaja nepravde sustava. Bez muke nema nauke njihovo je geslo. Nemojte im zamjeriti, već promatrajte situaciju kao primjer generacijskog jaza.
Načini da doskočite lakšem prevladavanju ponora koji dijeli starije niže rukovodstvo i zaposlenike te nove mlade direktore jest razgovor. Razgovarajte sa svojim podređenima kako biste im pokazali da ne sjedite na tronu čekajući da izvrše vaše naredbe, nego vas zanimaju i njihove želje i prijedlozi. Pitajte za savjete, interesirajte se i za njihova prijašnja postignuća i pažljivo slušajte. Ni u kojem slučaju ne izgovarajte pogrdne primjedbe na račun nečijih godina. Ophođenje s poštovanjem zaradit će i vama potrebnu dozu.
Ipak, ne budite pasivni u radu sa starijima nego demonstrirajte asertivnost i pokažite u čemu ste stručni. Kompetencije garantiraju autoritet bez obzira na godine. Osim toga, pokažite i kreativnost u vrijeme kada je problem-solving hvalevrijedna karakteristika. Mnogi od starijih jednostavno nisu bili naučeni kreativno razmišljati u poslu, te je to mjesto gdje ćete se nadopuniti. Na kraju, ali ništa manje važno, dapače, budite orijentirani na potrošača. Oni diktiraju bilancu svakog poslovanja, te će pažnja usmjerena na njihovo zadovoljstvo biti višestruko vraćena, a svaki biznis zna cijeniti financijske pokazatelje. Bez obzira na godine.