Skupština Hrvatske gospodarske komore još je u svibnju donijela Kodeks etike u poslovanju i preporučila hrvatskim tvrtkama njegovo potpisivanje, no samo dvadeset tvrtki iz cijele zemlje dosad je prihvatilo taj dokument koji utvrđuje osnovna pravila ponašanja u hrvatskom gospodarstvu.
Hrvatsku gospodarsku komoru iznenadio je slab odaziv, ali ona ističe da razloge za sporost prihvaćanja tog dokumenta treba tražiti u godišnjim odmorima. Potpredsjednica HGK Jasminka Trzun ističe da će se tek sada, nakon godišnjih odmora, započeti s aktivnijom promocijom Kodeksa i njegovog značaja.
Kodeks su do sada potpisale tvrtke koje u svom poslovanju primjenjuju principe i praksu društveno odgovornog poslovanja i koje svoj razvoj planiraju ne samo u domaćim, nego i u inozemnih okvirima, gdje je to jedan od nužnih preduvjeta poslovne suradnje.
Potpredsjednica Trzun podsjeća da potpisivanje Kodeksa znači i prihvaćanje društveno odgovornog ponašanja, što obuhvaća i ekonomske i socijalne i ekološke aspekte poslovanja, a koji nadmašuju zakonsku obavezu. Poslovanje prema Kodeksu znači da će se poslovni subjekti, koji su potpisnici te dobrovoljne inicijative, pridržavati dobrih poslovnih običaja i ispunjavati svoje ugovorne obaveze. Poštivat će načela fer konkurencije, npr. neće primjenjivati fiktivno sniženje cijena roba kojoj predstoji neposredno povećanje cijena.
Korisnicima će, potpisnici Kodeksa, odgovarati na upite i pritužbe, te će jasno isticati svoju politiku vezanu uz jamstva i reklamacije. Kodeks regulira i važno područje sporova poduzeća, kako njihovih međusobnih, tako i sa zaposlenicima, pri čemu uvijek zagovara pregovore i dobrovoljno rješavanje u okviru Komore. Sam Kodeks nije obavezan, ali tvrtke koje ga prihvate odaslat će pozitivnu sliku javnosti i klijentima.
(T.K.)
Izvor:
Poslovni dnevnik